لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۳

مشاور ارشد موسوی: بايد بپذيرند در ايران انتخابات آزاد صورت گيرد


اردشیر امیرارجمند، مشاور ارشد میرحسین موسوی،
اردشیر امیرارجمند، مشاور ارشد میرحسین موسوی،
اردشیر امیرارجمند، مشاور ارشد میرحسین موسوی، در مورد پیام تظاهرات دوشنبه به رادیو فردا گفت پيام این است که با سرکوب نمی توان مطالبات قانونی و مشروع مردم را ناديده گرفت و آنها را از بين برد. راه حل اين مسئله پاسخ صحيح و منطقی به مطالبات، باز کردن درهای گفت وگو و تن دادن به خواست مردم است.

وی افزود بايد بپذيرند در ايران انتخابات آزاد، سالم و منصفانه صورت گيرد و مردم تعيين تکليف کنند و صندوق های رأی به طور حقيقی تعيين کننده باشد.

سخنان اردشیر امیرارجمند در حالی بیان می شود که در پاسخ به درخواست برگزاری راهپیمایی در ۲۵ بهمن، ده‌ها هزار تن در تهران و دیگر شهرهای ایران دست به تظاهرات زدند که با سرکوب شدید نیروهای امنیتی همراه بوده است. همچنین تلاش میرحسین موسوی و مهدی کروبی برای پیوستن به راهپیمایان ناکام مانده است.



وی در مورد سرکوب تظاهرات دوشنبه گفت اين برخورد در ادامه سرکوب های گذشته است و به نظر می رسد آقايان هنوز به اندازه کافی از کارهای سال گذشته خود و اتفاقاتی که درمنطقه رخ داده درس نگرفته اند. به نظر من حاکميت در يک بن بست جدی و اساسی قرار گرفته است، هم از نظر تئوری و هم از نظر عملی.

تجمعات شکل‌گرفته در پاسخ به درخواست راهپیمایی ۲۵ بهمن، در تهران و اصفهان به خشونت کشیده شده و در اصفهان، نیروهای امینتی با سرکوب خشونت‌آمیز تجمع‌کنندگان، ده‌ها نفر را در این شهرها بازداشت کرده‌اند.

اردشیر امیر ارجمند در مورد قدم بعدی آقايان موسوی و کروبی يا جنبش می گوید بايد تحليل مشخصی از آن چه امروز گذشت داشته باشيم تا در مورد آن چه بعد اتفاق خواهد افتاد بتوانيم تصميم بگيريم. اما به نظر من راهی که تا کنون طی شده نشان داده راه درستی است و ما بر پايه يک مبارزه مسالمت آميز و تاکتيک های مناسب حرکت می کنيم و فکر می کنيم تا امروز اين تاکتيک ها جوابگو بوده است.

وی افزود ما اميدواريم حاکميت عقلانيت به خرج دهد و کاری نکند درايران خشونت های کور حاکم شود. ما هرگز به دنبال اين نيستيم که کشوربه خشونت های کور دچار شود و معتقديم بايد به سمتی رويم که مسايل درکمال آرامش و با رعايت حقوق بنيادی شهروندان حل و فصل شود. ولی اگر حاکميت عقلانيت پيدا نکند به کشور آسيب های جدی وارد می شود.
XS
SM
MD
LG