لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۷

مخالفت دادگاه با آزادی رييس صندوق بين المللی پول به قید وثيقه


دومينيک استراوس‌کان، رييس صندوق بين المللی پول، در دادگاه
دومينيک استراوس‌کان، رييس صندوق بين المللی پول، در دادگاه
قاضی دادگاهی در نيويورک روز دوشنبه درخواست آزادی دومينيک استراوس‌کان، رييس صندوق بين المللی پول را با سپردن وثيقه يک ميليون دلاری رد کرده است.

آقای استراوس‌کان به تعرض و آزار جنسی و تلاش برای تجاوز به يک مستخدم زن هتلی در نيويورک متهم شده است.

جان مک کونل، دادستان جنايی منهتن نيويورک، روز دوشنبه از قاضی دادگاه خواست به دليل احتمال خروج رييس صندوق بين المللی از کشور و فرار وی با آزاديش مخالفت کند.

اين در حالی بود که وکلای دومينيک استراوس‌کان با ارائه وثيقه يک ميليون دلاری خواهان آزادی وی تا برگزاری جلسه بعدی دادگاه بودند.

به گزارش خبرگزاری رويترز، دادستان های دادگاه جنايی می گويند در صورت محکوميت دومينيک استراوس‌کان ، ۶۲ ساله، در دادگاه، احتمال دارد وی حداکثر به ۲۵ سال زندان محکوم شود.

به گفته پليس، اين زن مستخدم مدعی است که زمانی که وی مشغول نظافت اتاق بود، آقای استراوس کان برهنه از حمام بيرون آمده ، به سمتش پريده و تا راهروی هتل دنبالش کرده است و به زور او را به سمت يکی از اتاق خواب ها برده و او را مورد آزار قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری رويترز، اين مستخدم زن اضافه کرده است، که او توانسته بود از دست آقای استراوس بگریزد، اما آقای استراوس او را بار ديگر گرفته و سمت حمام برده است.

در بيانيه دادستانی آمده است: آقای استراوس کان با قفل کردن در سوئيت مانع از خروج اين زن خدمتکار شده بود.

اين نخستين حضور رييس صندوق بين المللی در دادگاه از زمان بازداشت وی به اتهام تعرض جنسی به زن مستخدم «سوفيتل» هتل در «تايمز اسکور» نيويورک، بود

دومينيک استراوس کان در زمان حضور در دادگاه در روز دوشبنه با قاضی صحبت نکرد و پس از پايان جلسه دادگاه به بازداشتگاهی در نيويورک منتقل شد.

بن برافمن، وکيل دومينيک استراوس کان، در دادگاه گفت: شواهد ارائه شده از محل حادثه به دادگاه نمی توانند بيانگر چنين اتفاقی باشند و باور داريم اين پروند بسيار قابل دفاع است و موکلم از شرايط آزادی به قيد وثيقه برخوردار است.

وی همچنين به خبرنگاران گفت:«فکر می کنم اين مهم است که همه بدانيد که تازه اين مبارزه آغاز شده است.»

بن برافمن ، يکی از اعضای تيم وکلايی بود که در سال ۲۰۰۵ به طور موفقيت آميز از مايکل جکسون ستاره موسيقی پاپ در دادگاه دفاع کرد.

قاضی جلسه بعدی دادگاه را روز ۲۰ ماه مه يعنی چهار روز ديگر تعيين کرده است.

در همين حال، راديو فرانسه گفت وکلای دومينيک استراوس مدارکی در اختيار دارند که نشان می دهد در زمان حادثه وی با دخترش در حال صرف نهار بوده اند.

بسیاری در فرانسه از آقای استراوس کان، که پيشتر پست وزارت دارايی فرانسه را نيز عهده‌دار بود، به عنوان یکی از بخت های پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۱۲ یاد می کردند.

دومينيک استراوس کان از سال ۲۰۰۷ رياست پنج ساله صندوق بين‌المللی پول را بر عهده گرفته است
XS
SM
MD
LG