لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۹

اعلام جرم علیه علی مطهری به خاطر اظهارات وی درباره «کاباره»


علی مطهری، نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی
علی مطهری، نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی
عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، روز یک‌شنبه اعلام کرد که علیه علی مطهری، نماینده اصولگرای تهران در مجلس، در ارتباط با اظهارات اخیر وی درباره «کاباره» اعلام جرم شده است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، دادستان تهران که پس از پایان چهاردهمین جلسه محاکمه متهمان پرونده اختلاس بزرگ در دادگاه انقلاب تهران سخن می‌گفت اظهار داشت که «دادستانی پس از بررسی نوار صحبت‌های علی مطهری در مجلس، بخشی که وی اظهار کرده 'باید کاباره تشکیل شود' را مجرمانه تشخیص داده شده‌است.»

علی مطهری روز ۳۱ اردیبهشت در نطق علنی خود در مجلس شورای اسلامی، محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری ایران، و اسفندیار رحیم‌مشایی، رییس دفتر وی، را متهم کرد که «مسئله حجاب را قبول ندارند و مخالف نظریه اسلام در مورد حجاب هستند».

وی در این نطق گفت که «احمدی‌نژاد و مشایی زیرکانه مسئله حجاب را به اینجا رسانده‌اند که تحریک جنسی را در جامعه آزاد کرده‌اند. این مسئله موجب پدید آمدن عقده‌های روانی در میان جوانان شده‌است پس اینان باید به فکر ایجاد کاباره‌ها و کلوپ‌ها نیز باشند».

علی مطهری هم‌چنین سپاه پاسداران را متهم کرده بود که در انتخابات مجلس نهم دخالت کرده‌است که در نتیجه آن مسعود جزایری، از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران، روز ۲۸ خرداد از شکایت سپاه علیه وی به دادگاه خبر داد و گفت که علیه او طرح دعوا کرده‌ایم «تا تکلیف این گونه افراد را دادگاه مشخص کند».

با این حال، دادستان عمومی و انقلاب تهران درباره این بخش از سخنان علی مطهری اظهار نظر نکرد.

علی مطهری، فرزند مرتضی مطهری، از نظریه‌پردازان نظام جمهوری اسلامی، است و از نزدیکان خانوادگی علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، و صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه به شمار می‌رود.

نامعلوم ماندن مسئله اجرای حکم فائزه هاشمی و جوانفکر

خبرنگاران در مصاحبه روز یکشنبه خود همچنین از عباس جعفری دولت‌آبادی در مورد «مسئله عدم اجرای احکام فائزه هاشمی و علی‌اکبر جوانفکر به‌رغم تاکید دادستان کل کشور برای اجرای صریح احکام» پرسیدند که به گزارش خبرگزاری ایرنا، این پرسش «با بی‌اعتنایی جعفری دولت‌آبادی» مواجه شد.

خبرگزاری فارس نیز در این زمینه نوشت که جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس که «آیا زمانی برای اجرای حکم جوانفکر و فائزه هاشمی تعیین شده یا خیر» گفت: «من به سؤالات تکراری پاسخ نمی‌دهم.»

فائزه هاشمی، دختر اکبر هاشمی رفسنجانی، از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی به جرم «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به شش ماه حبس و پنج سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شده‌است.

علی‌اکبر جوانفکر، رییس موسسه روزنامه ایران و مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد نیز در یکی از پرونده‌های خود محکوم به زندان شده‌است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه پیش از این گفته‌بود که احکام زندان فائزه هاشمی و علی‌اکبر جوانفکر «ان‌شاالله اجرايی می‌شود» و افزوده بود که «من زمان آن را نمی‌دانم. برای مراحل اجرا من نمی‌توانم زمان تعيين کنم.»

پرونده حمله اوباش به پارک طالقانی

جعفری دولت‌آبادی همچنین درباره پرونده «حمله اوباش» به پارک طالقانی، واقع در شهر تهران، به ایرنا گفت که «در آن حادثه درگیری‌هایی بین اشرار رخ داده‌است» و افزود که «همه متهمان» این حمله دستگیر شده‌اند.

شامگاه جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۱ گروهی موتورسوار به پارک طالقانی در مرکز شهر تهران حمله کرده و پس از آسیب رساندن به چند خودرو و مضروب ساختن چند تن از شهروندان از این محل متواری شدند.

اظهارات دادستان تهران در مورد «درگیری بین اشرار» در این پارک در حالی است که خبرگزاری مهر، روز ۲۱ خرداد به نقل از یکی از شاهدان حاضر در صحنه نوشت: «حدود ۲۰ نفر از اراذل و اوباش با چند دستگاه موتور سیکلت وارد محوطه پارک شده و با عربده‌کشی و تهدید شروع به شکستن شیشه خودروهای پارک شده در حاشیه پارک کردند. هیچ پلیسی نیز با وجود ایستگاه سیار پلیس در پارک وارد عمل نشد و برخی از شهروندان که به رفتار این افراد اعتراض کردند مورد حمله اراذل قرار گرفتند. این افراد پس از چند دقیقه قدرت‌نمایی بدون این که ماموری در محل حاضر باشد پارک را ترک کردند.»

با وجود این، عباس جعفری دولت‌آبادی روز یک‌شنبه گفت که «دادستانی با همکاری پلیس همه متهمان را دستگیر کرده‌است» و افزود که «موضوع پرونده پایان یافته‌است.»
XS
SM
MD
LG