لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۱

آمريکا: ايران همچنان فعالترین کشور حامی تروريسم است


ايالات متحده آمريکا در گزارش سالانه خود از وضعيت تروريسم در جهان در سال ۲۰۱۱ ايران را همچنان «فعالترین کشور حامی تروريسم» دانسته و اعلام کرد که جمهوری اسلامی به «گروه تروريستی و شبه نظاميان» در خاورميانه کمک کرده و از آنها حمايت می کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه آمريکا در گزارش سالانه خود درباره وضعيت تروريسم در سال ۲۰۱۱ تصريح کرده است: گروه القاعده پس ازکشته شدن بسياری از رهبرانش در«مسير» تضعیف قرار گرفته، ولی گروه ها و شاخه های مرتبط با القاعده تهديدی برای مناطق آسيب پذير به شمار می روند.

در اين گزارش که به کنگره آمريکا ارائه شده، آمده است: ايران و القاعده درحال دامن زدن به ناآرامی ها از طريق گسترش «ايدئولوژی افراط گرايی و خشونت» در برخی از نقاط نا آرام جهان هستند.

وزارت امور خارجه آمريکا می گويد، القاعده در شبه جزيره عربستان يک تهديد «جدی» است که توانسته کنترل مناطقی در جنوب يمن را به دست بگيرد. اين گروه به نا آرامی در يمن دامن زده و عليه منافع کشور های غربی و منطقه دست به توطئه می زند.

در اين گزارش همچنين تصريح شده است که ايران همچنان يکی از تهديد های تروريستی عليه ايالات متحده امريکا است.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، ايران از سال ۱۹۸۴ در فهرست کشورهای حامی تروريسم وزارت امور خارجه آمريکا قرار دارد.

در گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمريکا از وضعيت تروريسم در جهان آمده است:«ايران همچنان يک دولت فعال حامی تروريسم در سال ۲۰۱۱ بود و فعاليت های مرتبط با تررويسم خود را افزايش داده است.»

درادامه اين گزارش به توطئه موسوم به طرح ترور سفير عربستان سعودی در واشينگتن اشاره شده و آمده است: اين رويداد از تمایل ايران به استفاده از تروريسم بين المللی، از جمله در ایالات متحده، برای پيشبرد اهداف سياست خارجی اش حکايت دارد.

در این گزارش همچنين تصريح شده است که ايران همچنان به تامين سلاح و آموزش حزب الله لبنان و گروه های افراطی فلسطينی و حماس ادامه داده است.

وزارت امور خارجه آمريکا می گويد، سپاه پاسداران به شبه نظاميان طالبان در افغانستان آموزش می دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه آمريکا در اين گزارش ايران را متهم کرده است که به گروه القاعده اجازه داده تا از خاک این کشور برای انتقال منابع مالی و نیرو استفاده کند..
XS
SM
MD
LG