لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۰

گزارشگران بدون مرز: خبر آزادی روزنامه‌نگاران ایرانی واقعیت ندارد


گزارشگران بدون مرز بیانیه‌ای درباره استمرار بازداشت روزنامه‌نگاران ایرانی منتشر خواهد کرد.
گزارشگران بدون مرز بیانیه‌ای درباره استمرار بازداشت روزنامه‌نگاران ایرانی منتشر خواهد کرد.
رضا معینی، مسئول بخش ایران گزارشگران بدون مرز روز سه‌شنبه، ۹ بهمن، به رادیو فردا گفت «اخبار مبنی بر آزادی تعدادی از روزنامه‌نگاران ایرانی که در روزهای اخیر بازداشت شده بودند، واقعیت ندارد.»

آقای معینی اظهار داشت که تنها چند نفر از این روزنامه‌نگاران توانسته‌اند با خانواده‌های خود تماس تلفنی برقرار کنند.

او همچنین اضافه کرد که سازمان گزارشگران بدون مرز به زودی بیانیه‌ای دراین‌باره منتشر خواهد کرد.

پیش از این خبرگزاری مهر گزارش داده بود، برخی از روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب بازداشت‌شده طی امروز، سه‌شنبه و شب گذشته از زندان اوین آزاد شده‌اند. خبرگزاری مهر اما از هیچ کدام این «روزنامه‌نگاران آزادشده» اسم نبرده بود.

در این میان به نظر می‌رسد تنها خبر تایید شده، خبر آزادی مطهره شفیعی باشد که دوشنبه عصر، هشت بهمن رسانه‌ها آن را منتشر کردند.

خانم شفیعی، خبرنگار روزنامه آرمان است که به همراه چندین فعال رسانه‌ای دیگر روز یکشنبه، بازداشت شد.

در دور جدید فشار بر فعال رسانه‌ای در ایران، ۱۳ روزنامه‌نگار دیگر به همراه مطهره شفیعی بازداشت شدند که همگی آنها برای رسانه‌های اصلاح‌طلبی مانند اعتماد، شرق، بهار، آسمان، ایلنا و آرمان کار می‌کنند.

این بازداشت‌شدگان عبارتند از جواد دلیری، پوریا عالمی، نسرین تخیری، پژمان موسوی، نرگس جودکی، ساسان آقایی، اکبر منتجبی، امیلی امرایی، صبا آذرپیک، میلادفدایی‌اصل، سلیمان محمدی، کیوان مهرگان و حسین یاخچی.

عفو بین‌الملل، گزارشگران بدون مرز و گروه‌ها و احزاب سیاسی مانند شورای هماهنگی راه سبز امید و جبهه مشارکت بازداشت این روزنامه‌نگاران را محکوم کرده‌اند.
XS
SM
MD
LG