لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۴

بابک زنجانی: تحریم‌ها تبلیغات خوبی برای ما بوده است


بابک زنجانی، بازرگان ایرانی، می‌گوید که هیچ کمکی به حکومت ایران نمی‌کند
بابک زنجانی، بازرگان ایرانی، می‌گوید که هیچ کمکی به حکومت ایران نمی‌کند
بابک زنجانی، بازرگان ایرانی، که ایالات متحده و اتحادیه اروپا او را به نقض تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران متهم کرده‌اند، روز جمعه، ۲۳ فروردین، اظهار داشت که قرار گرفتن نامش در فهرست سیاه تبلیغات خوبی برایش خواهد بود.

در مصاحبه‌ای با خبرنگار رویترز، آقای زنجانی که در دوبی به‌ سر می‌برد، گفت که آمریکا و اتحادیه اروپا هیچ مدرکی برای اثبات اتهامات خود علیه او ندارند.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده روز پنج‌شنبه، ۲۲ فروردین، بابک زنجانی و شبکه شرکت‌های تجاری او را به اتهام انتقال میلیاردها دلار از طرف حکومت ایران و نادیده گرفتن تحریم‌های بین‌المللی در رابطه با برنامه اتمی تهران در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

این بازرگان ایرانی همچنین از دسامبر سال گذشته میلادی هدف تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفته بود و اتحادیه اروپا از او به عنوان چهره‌ای «کلیدی» در معاملات نفتی ایران نام می‌برد.

با این حال بابک زنجانی انجام هر گونه خطایی را در رابطه با تحریم‌های بین‌المللی رد می‌کند.

او به خبرنگار رویترز گفت: «من ایرانی هستم و از این رو به‌ شکلی اجتناب‌ناپذیر با شرکت‌های ایرانی کار می‌کنم. با وجود این من هیچ کمکی به حکومت ایران نمی‌کنم.»

بابک زنجانی پیش از این نیز در گفت‌وگویی با تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی در رابطه با اتهام دخالت داشتن در معاملات نفتی حکومت ایران گفته بود که وی هیچ‌ گاه نفت ایران را نفروخته و تنها درصدد فروش سوخت به کشورهای مجاز بوده است.

آقای زنجانی با این حال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه خود را امری مثبت می‌شمارد و از تاثیرات خوبی که بر کسب و کارش گذاشته است، سخن می‌گوید.

او اظهار داشت: «از زمان تحریم‌های اتحادیه اروپا ما به هیچ مشکلی در کارمان برنخورده‌ایم. در حقیقت، حتی اوضاع تجاری ما بسیار بهتر از قبل و ماه دسامبر است.»

این بازرگان همچنین تحریم‌های ایالات متحده علیه خود را «رونوشتی» از تحریم‌های اتحادیه اروپا دانست و افزود: «تحریم‌ها تبلیغات خوبی برای ما بوده است.»

بابک زنجانی مالک شرکت‌های متعددی در ایران و کشورهای دیگری نظیر امارات متحده عربی و ترکیه است.

نام او در ماه‌های اخیر به‌واسطه ارتباط با سعید مرتضوی، دادستان پیشین تهران و سرپرست سازمان تامین اجتماعی، که از چهره‌های جنجالی نزدیک به محمود احمدی‌نژاد محسوب می‌شود، در عموم مطرح شده است.
XS
SM
MD
LG