لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۴۴

بازداشت هفت مظنون به دخالت در مرگ سه پلیس در زهک


عکس تزئینی است
عکس تزئینی است

یک روز پس از مرگ سه مأمور نیروی انتظامی شهرستان زَهَک در استان سیستان و بلوچستان، فرماندار این شهرستان گفت که «هفت مظنون به دخالت در این حادثه» دستگیر شده و تحقیق از آنانبا «جدیت» ادامه دارد.

بنا بر گزارش‌ها، بامداد چهارشنبه، ۵ آذر، سه مأمور نیروی انتظامی شهرستان زَهَک در استان سیستان و بلوچستان در حین گشت‌زنی توسط افراد ناشناس به قتل رسیدند.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، جمشید رخشانی‌نسب، فرماندار زهک، روز پنج‌شنبه، ششم آذر، از دستگیری «هفت مظنون به دخالت در این حادثه» خبر داده و افزود: «تحقیق از افراد دستگیر شده پیرامون این پرونده توسط نیروهای دست‌اندرکار با جدیت ادامه دارد.»

بنا بر این گزارش، در این حادثه «ستوان حسین انجام»، «ستوان بدیل مختارنیا» و سرباز وظیفه «محمدجواد گوری» جان باخته‌اند.

فرماندار شهرستان زهک از خاکسپاری ستوان دوم بدیل مختاری و ستوان سوم حسین انجام در شهرهای زهک و نیمروز در استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت که پیکر سرباز وظیفهفیوج گوری نیز برای خاکسپاری به کرمان منتقل خواهد شد.

شهرستان زهک در مرز با افغانستان و در همسایگی شهرستان زابل واقع شده است. این منطقه در ماه‌های اخیر با ناامنی‌هایی مواجه بوده است.

فرماندار زهک اما این شهرستان را «یکی از امن‌ترین» شهرستان‌های سیستان و بلوچستان توصیف کرده و افزود: «وقوع چنین حادثه‌ای نشان از تحرکات و توطئه‌های شوم دشمنان نظام و بدخواهان وحدت شیعه و سنی دارد.»

خبرگزاری دولتی ایرنا نیز روز چهارشنبه، پنجم آذر، خبر داده بود که طایفهگرگیچ سیستان و بلوچستان با انتشار بیانیه‌ای مرگ سه مامور نیروی انتظامی شهرستان زهک را محکوم و بر «وحدت شیعه و سنی» تاکید کرده‌اند.

پس از حمله افراد مسلح به نیروهای انتظامی ایران در استان سیستان و بلوچستان طی مهرماه که به گفته مقامات ایرانی به مرگ شش مامور نیروی انتظامی منجر شد، مقامات سپاه پاسداران جمهوری اسلامی از گشت‌های شبانه هلی‌کوپترهای سپاه برای مقابله با این نیروهای مسلح مخالف جمهوری اسلامی خبر دادند.

علی خلیل‌آبادی، از فرماندهان سپاه دراستان سیستان و بلوچستان، روز اول آبان گفته بود که از این پس به ‌طور متناوب، پروازهای شبانه برای کنترل و «اشراف کامل‌تر» بر مرزهای سیستان و بلوچستان انجام می‌شود.

رهام بخش حبيبی، فرمانده مرزبانی سيستان و بلوچستان، روز جمعه ۲۵ مهر گفته بود که دو درجه‌دار نيروی انتظامی در درگيری با کسانی که آنها را «اشرار مسلح» ناميد کشته شده‌اند.

حسین رحیمی، فرمانده نیروی انتظامی استان سیستان و بلوچستان، عصر چهارشنبه، ۱۶ مهر، نیز اعلام کرده بود که سه مامور این نیرو در حین گشت‌زنی در منطقه سراوان توسط افرادی که آنها را «اشرار» خواند کشته شده‌اند.

XS
SM
MD
LG