لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۱۳

آمریکا طی دو سال آینده ۱۸۵ هزار پناهجو می‌پذیرد


وزیر خارجه ایالات متحده گفته است این کشور در سال مالی ۲۰۱۶ میلادی تا ۸۵ هزار و در سال ۲۰۱۷ میلادی تا ۱۰۰ هزار پناهجو را خواهد پذیرفت.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا، ۲۹ شهریور ماه، گفت «ما تا ۸۵ هزار نفر را در سال آینده پذیرا خواهیم شد که دست‌کم ۱۰ هزار نفر از آنها، تنها از سوریه خواهند بود».

او افزوده است در سال پس از آن نیز، هدف، پذیرش ۱۰۰ هزار پناهجوی دیگر است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه در سال مالی ۲۰۱۵ که در ماه سپتامبر، ده روز دیگر، به پایان می‌رسد، ایالات متحده مجموعا ۷۰ هزار پناهجو را در خاک خود پذیرفته است.

وزیر خارجه ایالات متحده تاکید کرده است که کشورش علاقه دارد شمار بیشتری پناهجو را بپذیرد، اما قوانین تصویب شده در پی حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ دست آن را بسته است.

جان کری گفته است «از زمان یازدهم سپتامبر [۲۰۰۱] ما قوانین جدیدی داریم که تحقیقات مربوط به سابقه افراد را در بر می‌گیرد و این موضوع بیش از آنچه ما می‌خواهیم زمان‌بر است، اما نمی‌توانیم میانبر بزنیم».

سیاست تازه آمریکا برای پذیرش شمار بیشتری از پناهجویان در خاک آن کشور، در اوج یکی از گسترده‌ترین بحران‌های مربوط، از زمان جنگ دوم جهانی، شکل می‌گیرد.

بحران پناهجویان، که عمدتا ناشی از جنگ‌های داخلی طولانی در کشورهای جهان، به ویژه در سوریه است، از زمان جنگ دوم جهانی، بی‌سابقه توصیف می‌شود
بحران پناهجویان، که عمدتا ناشی از جنگ‌های داخلی طولانی در کشورهای جهان، به ویژه در سوریه است، از زمان جنگ دوم جهانی، بی‌سابقه توصیف می‌شود

صدها هزار تن از شهروندان کشورهایی که درگیر جنگ و نبردهای داخلی هستند، به ویژه سوریه، طی ماه‌های گذشته از طریق زمین و دریا خود را به بخش‌هایی از اروپا رسانده‌اند.

مسیرهای دریایی عمدتا به یونان و ایتالیا و مسیرهای زمینی عمدتا به مجارستان ختم شده‌اند.

عمده پناهجویان قصد دارند تا خود را به غرب یا شمال اروپا برسانند.

مقام‌های آلمانی می‌گویند انتظار دارند که تنها در سال جاری میلادی یک میلیون پناهجو وارد آن کشور شوند.

ورود شمار قابل توجهی از پناهجویان به اروپا با واکنش‌های گسترده و گوناگونی روبه‌رو بوده است.

از کشیدن حصار در مرز مجارستان و صربستان یا درگیری‌ها میان پلیس و گروهی از پناهجویان تا حرکت گروهی آن‌ها با قطار یا پای پیاده به اتریش و آلمان یا مسئله اسکان آنها در کشورهای اروپایی، همگی طی هفته‌های گذشته از مهم‌ترین اخبار رسانه‌ها بوده‌اند.

XS
SM
MD
LG