لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۷

سپاه: اعضای شبکه نفوذی دولت‌های غربی را دستگیر کردیم


سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از بازداشت «چند تن از اعضای شبکه نفوذی همکار با دولت های متخاصم غربی که در فضای مجازی و مطبوعات کشور فعال بودند»، طی هفته جاری خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اطلاعیه سپاه پاسداران که سه‌شنبه ۱۲ آبان منتشر شده، مدعی است که افراد بازداشت شده به «دولت‌های آمریکا و انگلستان» وابسته بودند اما نامی از بازداشت شدگان ذکر نشده است.

سپاه پاسداران افزوده که دستگیری این افراد «پس از ماه‌ها رصد مستمر اطلاعاتی و اشراف همه جانبه به ابعاد فعالیت‌های این شبکه» بوده است.

در روزهای اخیر، عیسی سحرخیز، از روزنامه نگاران اصلاح‌طلب و احسان مازندرانی، مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان، بازداشت شده‌اند اما ارتباط این دستگیری‌ها با «شبکه نفوذی» مورد ادعای سپاه مشخص نیست.

این در حالی است که آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و تعدادی از مقام‌های ارشد امنیتی و نظامی کشور در هفته‌های اخیر، مدام درباره «نفوذ» آمریکا به ایران هشدار داده‌اند.

آقای خامنه‌ای در سخنان اخیرش نیز با تکرار این مسائل، گفت که «یکی از کارهای آمریکایی‌ها در این سال‌های آخر این است که کسانی را وادار کنند به بزک‌ کردن چهره‌ آمریکا» و افزود: «یک عده‌ای مغرضانه و عده‌ای از روی ساده‌لوحی این کار را می‌کنند.»

خبرگزاری فارس نیز گزارش داده که حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان، سه‌شنبه ۱۲ آبان و در همایش «نفوذ ممنوع» گفته است: «آمریکا به دنبال نفوذ در کانون‌های تصمیم گیری و تصمیم سازی است. یکی از راه‌های نفوذ هم شکار میانجی است.»

هم‌اکنون چهار شهروند ایرانی – آمریکایی به نام‌های سعید عابدینی، امیر حکمتی، جیسون رضائیان و سیامک نمازی در ایران زندانی هستند.

رابرت لوینسون، شهروند آمریکایی و از ماموران سابق اف‌بی‌آی نیز در ایران ناپدید شده و واشنگتن از تهران می‌خواهد درباره سرنوشت او تحقیق کند.

XS
SM
MD
LG