لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۰۰

روحانی با اشاره به گشت‌های نامحسوس: کرامت انسان مقدم بر دین است


حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، با اشاره به «گشت‌های نامحسوس امنیت اخلاقی» گفته است که «اولین وظیفه» حکومت در قبال مردم «احترام به شخصیت، جایگاه و کرامت» آنهاست زیرا «این کرامت مقدم بر دین است».

آقای روحانی، شامگاه سه‌شنبه ۳۱ فروردین در سمنان گفته است: «طرح‌هایی در کشور اجرا می‌شود که بخشی از آن مربوط به دولت می‌شود و بخشی از طرح‌ها نیز مربوط به دستگاه‌های دیگر مثل قوه قضائیه یا دیگر نیروهاست».

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گزارش داده که رئیس جمهور ایران با بیان اینکه «ما مردم خوب و وظیفه‌شناسی داریم» افزوده است: «کرامت همه باید حفظ شود».

این سخنان آقای روحانی یک روز پس از آن بیان شد که فرمانده نیروی انتظامی تهران، از آغاز به کار هفت هزار مامور برای کنترل «نامحسوس امنیت اخلاقی» در این شهر خبر داد.

سردار حسین ساجدی‌نیا گفت که هفت هزار مامور در قالب «گشت امنیت اخلاقی نامحسوس» از روز دوشنبه ۳۰ فروردین، شماره پلاک خودروهایی که سرنشینان آنها کارهایی مانند «کشف حجاب در خودرو»، «مزاحمت برای نوامیس»، «آلودگی صوتی» و «انجام حرکات نمایشی» انجام دهند، به پلیس امنیت گزارش خواهند داد.

یک روز پیش از آن نیز، فعالیت گشت‌های ارشاد در تهران مجددا آغاز شده بود.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در شهریور ماه سال گذشته و در مشهد، با اینکه گفته بود «مردم ایران برای عفاف و حجاب جنگیدند و از آن دفاع می‌کنند»، اما در یک سخنرانی دیگر تاکید کرد که با «ون، مینی‌بوس، پاسبان و سرباز، فرهنگ درست نمی‌شود».

آقای روحانی در کتاب خاطراتش، از خود به عنوان مسئول اجباری کردن حجاب در ادارات و سازمان‌های ارتش ایران پس از انقلاب اسلامی نام برده است.

XS
SM
MD
LG