لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۷

پلیس تهران در یک سال گذشته «بیش از ۴۴۰۰ واحد پوشاک» را پلمب کرده است


فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ از پلمب بیش از چهار هزار و ۴۰۰ واحد پوشاک ارائه «پوشاک مبتذل و خلاف عفت عمومی» خبر داده و گفته است که وضعیت کنونی حجاب و عفاف در کشور «زیبنده جامعه اسلامی» نیست.

حسین ساجدی‌نیا روز جمعه ۲۲ مرداد در نشست دادستان تهران با «دستگاه‌های اجرایی، و سیاست‌گذار مرتبط با آسیب‌های اجتماعی» گفته است که «نیروی انتظامی طی سال گذشته بیش از چهار هزار و ۴۰۰ مغازه پوشاک را به لحاظ تخلف در ارائه‌ پوشاک مبتذل و خلاف عفت عمومی پلمب کرده‌ است».

آقای ساجدی‌نیا اضافه کرده که «وضعیت فعلی حجاب و عفاف زیبنده جامعه اسلامی نیست و با رصد وضعیت حجاب طی پانزده سال اخیر به این نتیجه می‌رسیم که به تدریج وضع بدتر شده است».

این مقام انتظامی مدعی شده که «پلیس مخالف اقدامات فرهنگی نیست و این‌گونه اقدامات در حوزه‌ عفاف و حجاب اولویت دارد».

اظهارات فرمانده نیروی انتظامی تهران در حالی است که چندی پیش دادستان عمومی و انقلاب تهران، فروش لباس‌هایی با طرح‌ها و علائم به گفته او «گروه‌های فاسد و منحرف» را «جرم» دانسته و از نیروی انتظامی خواسته بود ضمن همکاری با اتحادیه‌های صنفی، فروشگاه‌هایی که «تخلفات و جرایم آشکار» دارند را تعطیل کنند.

عباس جعفری دولت آبادی در آن زمان همچنین انتقاد کرده بود که «مردم متدین، گاه از انتخاب مناسب برای خرید یک مانتو یا لباس مناسب محروم هستند»، و در ادامه خواستار آن شده بود که اتحادیه‌های صنفی به دلیل «عدم نظارت» بر واحدهای صنفی «از مردم عذرخواهی کنند».

دادستان تهران روز جمعه نیز در نشست خود با «دستگاه‌های اجرایی و سیاست‌گذار مرتبط با آسیب‌های اجتماعی»، اشاره کرده است که در حوزه پوشاک «در جلسه‌ با مسئولان اتحادیه‌ها بر این نکته تأکید شد که چرا اتحادیه صنف پوشاک اجازه می‌دهد لباس‌های مبتذل و خلاف عفت عمومی در کشور تولید یا در بازار عرضه شود».

او تأکید کرده که «اگر چه بهترین راهکار در حوزه عفاف و حجاب، اقدامات فرهنگی است اما نباید تأثیر اقدامات مقابله‌ای و ابزار کیفری را در مبارزه با جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی نادیده گرفته شود».

در هفته‌های گذشته برخی رسانه‌های اصولگرا از فروش مانتوهای پشت‌نویسی شده با کلمه‌های انگلیسی و شلوارهای «چاک، چاک» شدیداً انتقاد کردند، و در همین حال مقام‌های انتظامی و مسئولان اتحادیه‌های صنفی پوشاک در استان‌های مختلف ایران از جمع‌آوری این مانتوها خبر دادند.

در این زمینه سعید منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی، گفته بود که این مانتوها به صورت «قاچاق» وارد کشور می‌شود، گرچه مسئولان برخی از اتحادیه‌های پوشاک می‌گویند که چنین مانتوهایی «با الگو گرفتن از نمونه‌های خارجی» در ایران تولید شده‌اند.

پلیس امنیت تهران همچنین در تیرماه گذشته از برگزاری یک فشن‌شو برای برند آمریکایی لی‌وایز در یکی از مراکز تجاری شمال شهر تهران ممانعت کرد.

XS
SM
MD
LG