لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۳

تفیهم اتهام مدیرعامل ایلنا با شکایت پنج عضو شورای شهر تهران


با شکایت پنج عضو شورای شهر از ۱۴ وب‌سایت خبری و کانال تلگرامی به اتهام «نشراکاذیب، توهین و افترا»٬ مدیرعامل خبرگزاری کار ایران در ارتباط با پرونده واگذاری املاک شهرداری تفهیم اتهام شد.

خبرگزاری ایلنا روز یکشنبه، ۱۱ مهر نوشت مسعود حیدری که با شکایت پنج تن از اعضای شورای شهر به دادسرای «فرهنگ و رسانه» احضار شده بود، صبح امروز تفهیم اتهام شده است.

هادی ساعی، محسن پیرهادی، معصومه آباد، الهه راستگو و ابوالفضل قناعتی شاکیان وی هستند.

بر اساس این گزارش٬ اتهام وی نیز به طور مشخص٬ «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» اعلام شده است.

دادیار شعبه دوازدهم دادسرای «فرهنگ و رسانه»٬ یک هفته به آقای حیدری فرصت داده تا مستندات خود را در ارتباط با پرونده واگذاری املاک شهرداری و اعضای شورای شهر را به این دادگاه ارائه دهد.

وکیل مدافع ابوالفضل قناعتی٬ عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز با تایید این موضوع گفته که موکل وی و چهار عضو دیگر این شورا علاوه بر خبرگزاری کار ایران٬ از خبرگزاری برنا هم شکایت کرده‌اند.

به گفته حسن قاسمی٬ پنج عضو شورای شهر تهران در مجموع از ۱۰ وب‌سایت خبری و چهار کانال تلگرامی شکایت کرده‌اند.

وی افزوده مدیران مسئول این وب‌سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی به صورت جداگانه٬ احضاریه‌های شاکیان را دریافت خواهند کرد.

انتشار گزارش سازمان بازرسی کل کشور از واگذاری شماری از املاک و زمین‌های در اختیار شهرداری تهران، با تخفیف‌ها و تقسیط‌های ویژه به برخی مدیران و افراد خاص٬ جنجال تازه‌ای را در فضای سیاسی کشور به راه انداخته است.

در حالی که برخی محافظه‌کاران٬ دولت حسن روحانی را متهم می‌کنند این موضوع را در واکنش به ماجرای «حقوق‌های نجومی» به راه انداخته٬ قوه قضاییه با شکایت رئیس شورای شهر و شهردار تهران دست به اقداماتی در این زمینه زده است.

۲۷ شهریورماه٬ یاشار سلطانی، مدیرمسئول وب سایت معماری‌نیوز که به علت انتشار گزارش‌ها درباره واگذاری املاک شهرداری تهران احضار شده بود، به علت عدم توانایی در ارائه وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی بازداشت شد.

این وب‌سایت به عنوان نخستین رسانه منتشرکننده این خبر همچنین از دسترس خارج شده بود.

صادق کاشانی، وکیل مدافع یاشار سلطانی گفته بود که موکلش به‌دلیل انتشار اخبار عروسی دختر محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در پارک لویزان٬ انتصاب فرزند مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران به سمت معاون شرکت نوسازی اراضی عباس‌آباد و واگذاری املاک شهرداری تهران به برخی افراد سه شاکی دارد.

هشتم مهرماه نیز «کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران» به نقل از یک منبع مطلع از طرح اتهامی جدید در پرونده یاشار سلطانی تحت عنوان «جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی شده با هدف بر هم زدن امنیت کشور» خبر داده بود.

قوه قضاییه همچنین روز ۱۴ شهریور دو خبرگزاری موج و برنا، و چند وب‌سایت خبری از جمله پویش، ۹ صبح و پرشین خودرو را به دلیل «شکایت در مراجع قضایی» مسدود کرده بود.

خبرگزاری برنا روز ۲۰ شهریور رفع فیلتر شد اما بقیه این وب‌سایت‌ها همچنان مسدود هستند.

XS
SM
MD
LG