لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۷

یزدی: خوش‌گذران‌ها را ردصلاحیت کردم


محمد یزدی، عضو فقهای شورای نگهبان، می‌گوید که خیلی از داوطلبان نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را به خاطر این که «خوش‌گذران» هستند، ردصلاحیت کرده است.

شورای نگهبان در این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نیز شمار بسیاری از داوطلبین نامزدی را ردصلاحیت کرده که در میان آنان چهره‌های شاخص اصلاح‌طلبان و اعضای خانواده بنیان‌گذار جمهوری اسلامی از جمله حسن خمینی وجود دارند.

خبرگزاری تسنیم روز جمعه، ۷ اسفند گزارش داده که آیت‌الله یزدی هنگام حضور در یکی از شعبه‌های اخذ رای در شهر قم بار دیگر مسئله ردصلاحیت‌ها را پیش کشیده و عنوان کرده که در این دوره انتخابات «معذور» هست که «خیلی از مسائل» را بگوید.

وی با این حال بدون اشاره به نام خاصی گفته است: «خیلی از افرادی که ثبت‌نام کرده بودند بر اساس سابقه‌ای که داشتند به فکر خوش‌گذرانی و منافع شخصی خود بودند و به همین دلیل به عدم صلاحیت آنها رأی دادم.»

آقای یزدی که خود نیز از نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه تهران است، پیش از این گفته بود که مجلس خبرگان رهبری «جای جوان‌گرایی، جناح‌بازی و سیاسی‌کاری نیست و هر فردی نباید عضو این مجلس شود».

همسو با وی، احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، نیز تاکنون اظهارات تندی علیه نامزدهای ردصلاحیت‌شده انتخابات داشته و از جمله گفته است که برخی از آنها «قمارباز و مشروب‌خوار هستند و مشکلات اخلاقی دارند».

این در حالی است که شورای نگهبان تاکنون از انتشار مستندات درباره چنین اتهاماتی خودداری کرده است.

آیت‌الله جنتی هم دیگر نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه تهران است.

XS
SM
MD
LG