لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۰۸

جزایری: برنامه‌ موشکی ایران در هیچ محفل خارجی قابل مذاکره نیست


مسعود جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح ایران
مسعود جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح ایران

یک مقام نظامی ایران در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره توان موشکی جمهوری اسلامی تهدید کرد که «آمریکا اگر پا از حد خود فراتر بگذارد، باید نگران موشک‌های ایرانی باشد».

خبرگزاری فارس اظهارات مسعود جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح ایران در روز چهارشنبه، ۱۵ بهمن را بازتاب داده است که تاکید می‌کند ایران به‌هیچ وجه درباره برنامه موشکی خود با هیچ کشوری مذاکره نمی‌کند.

آقای جزایری اظهار داشت: «به آمریکا و دیگران اجازه دخالت و فضولی در امور دفاعی کشور را نمی‌دهیم.»

این سخنان واکنشی به اظهارات اخیر جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به شمار می‌آید که با ابراز نگرانی از برنامه موشکی ایران آن را «تهدیدی خطرناک برای منطقه» دانسته است.

خانم ساکی همچنین گفته است که یکی از موضوعات مورد بحث در جریان مذاکرات هسته‌ای با ایران مسئله موشک‌های بالستیک ایران و قابلیت این موشک‌ها در حمل کلاهک‌های هسته‌ای است.

این اظهارات را روز سه‌شنبه عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران، تکذیب کرد و گفت که جمهوری اسلامی در مذاکرات اتمی با گروه ۱+۵ اجازه بحث درباره توان موشکی خود را به کسی نمی‌دهد.

اکنون نیز معاون ستادکل نیروهای مسلح ایران خاطرنشان می‌سازد که «برنامه‌های موشکی و توان دفاعی ایران با هر رویکردی که داشته باشد در هیچ محفل خارجی قابل مذاکره نیست».

مسعود جزایری همچنین با تهدید آمریکا گفت: «آمریکا اگر پا را از حد بگذراند باید نگران موشک‌های ایرانی باشد. توان نظامی ما در خدمت دفاع از امت اسلامی است... هرگاه لازم باشد از توان دفاعی خود در برابر زورگویان استفاده خواهیم کرد.»

وی در نهایت گفت: «دوران ابرقدرتی آمریکا گذشته است، با این حال هنوز عده‌ای آن را درک نمی‌کنند.»

جمهوری اسلامی روز دوشنبه ماهواره‌ای را به نام «فجر» به فضا پرتاب کرد که گفته می‌شود در مدار زمین قرار گرفته است. این میان دولت ایران تاکید دارد که ماهواره‌های ایرانی با اهدافی صلح‌آمیز طراحی شده‌اند.

XS
SM
MD
LG