لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۱

سیل در ایران ۲ کشته و ۲ زخمی بر جای گذاشت


وقوع سیل در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان، دو کشته و دو مجروح بر جای گذاشت در عین حال که مقامات این استان‌ها می‌گویند که به بیش از ۸۵۰ نفر نیز«امدادرسانی» شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان روز جمعه، ۲۱ اسفند، خبر داد که شامگاه پنج‌شنبه یک خودرو پیکان به دلیل بارندگی و طغیان رودخانه در مسیر «اسپکه- چانف» در شهرستان نیکشهر، هنگام عبور از رودخانه واژگون شده که دو نفر از سرنشینان آن جان باختند و یک نفر زخمی شد.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، رضا اربابی همچنین گفت که جاده زابل - سفیدآبه - خراسان از ساعت ۱۹ روز پنج‌شنبه براثر سیلاب بسته شده است.

به گفته آقای اربابی، سیلاب به برخی راه‌های روستایی و واحدهای مسکونی در شهرستان‌های سراوان و دلگان و همچنین زمین‌های کشاورزی، تاسیسات برق و گلخانه‌های استان سیستان و بلوچستان خسارت زده است.

در همین حال مصدق گودرزی، کار‌شناس هوا‌شناسی سیستان و بلوچستان، گفت که«فعالیت امواج ناپایدار» که سبب بارندگی در این استان شده تا یکشنبه آینده ادامه دارد.

ناصر چرخساز، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، نیز روز جمعه خبر داد که علاوه بر استان سیستان و بلوچستان، در روزهای گذشته سیل و آبگرفتگی در سه استان خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان رخ داده و به ساکنان۲۱ شهرستان در این استان‌ها «امدادرسانی» شده است.

به گفته آقای چرخساز، طی چهار روز گذشته به ۸۶۱ نفر دراین استان‌ها «امدادرسانی»شده که ۱۷۶ تن «اسکان اضطراری» داده شدند، ۵۱ نفر به مناطق امن منتقل شدند و یک نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شد.

درهمین حال بهرام امیری، فرماندار فاریاب در استان کرمان، خبر داد که سیل در این استان باعث کشته شدن هزار و ۵۳۷ « دام» شده و همچنین پنج قنات حدود ۳۰ درصد و ۴۰ چاه آب بیش از ۶۰ درصد تخریب شده‌اند.

به گفته آقای امیری، بیش از ۲۵۰ واحد مسکونی نیز در این شهرستان دچار آبگرفتگی شده و در بعضی موارد تخریب شده‌اند.

همچنین ابوالقاسم میر جلیلی، مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی، گفت که بارندگی و وقوع سیلاب در ۴۸ ساعت گذشته ۲۲ میلیارد تومان به زیرساخت‌های این استان از جمله راه‌ها، شبکه‌های برق رسانی و آبرسانی، باغ‌ها و مزارع خسارت زده است.

وقوع سیل در ماه‌های گذشته نیز در تعدادی از استان‌های ایران باعث کشته شدن ده‌ها نفر شده بود. از جمله این حوادث می‌توان ۱۲ نفر در استان هرمزگان اشاره کرد که اواخر ماه آبان رخ داد.

در همان ماه و در پی وقوع سیل در چند استان ایران، حسین درویشی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، شمار قربانیان این سیلاب را شش تن اعلام کرد که سه نفر از آنها در ایلام و سه نفر در لرستان کشته شده بودند.

همچنین به گفته مقام‌های دولتی در پی بارش باران و سیلاب در ۱۱ استان ایران در روز جمعه ۲۷ شهریور، ۱۲ نفر کشته شدند.

XS
SM
MD
LG