لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۰

مرگ یک کودک چهار ماهه به‌ دلیل اعتیاد مادر


خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، از مرگ یک کودک چهار ماهه بر اثر استعمال مواد مخدر در مجاورت او خبر داد.

این گزارش که روز سه‌شنبه ۱۷ تیر، به نقل از یک فعال اجتماعی منتشر شده است، بیان می‌کند که عرشیا، کودک چهار ماهه‌ای که نارسایی قلبی داشت به خاطر زندگی در محیط آلوده به مواد مخدر جان باخته است.

به گفته مهرداد توحیدی، عضو جمعیت دانشجویی – مردمی امام علی، مادر عرشیا معتاد به مواد مخدر است که پزشکان «اعتیاد مادر و قرار گرفتن او در فضای آلوده به مواد مخدر» را سبب تشدید نارسایی قلبی او می‌دانند.

ایلنا خبر داده که عرشیا اساسا «اور دوز» کرده بود که همین مسئله باعث شد چندی پیش یکی از بستگانش او را در بیمارستان بستری کند. اما این مسئله به همراه تشدید نارسایی قلبی در نهایت به مرگ او در روز یکشنبه، ۱۵ تیر، انجامید.

در این گزارش تاکید می‌شود که بیمارستان محل درمان عرشیا، مورد او را «کودک‌آزاری» دانسته، اما مراجع قانونی چنین مسئله‌ای را قبول ندارند.

ایران نرخ بالای مصرف مواد مخدر را در جهان دارد. آماری که وزیر کشور ایران ارائه داده بیان می‌کند که تعداد معتادان به مواد مخدر یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر است.

در این میان یش از ۹۰ درصد جمعیت معتادان به مواد مخدر در کشور را مردان و کمتر از ۱۰ درصد آنان را زنان تشکیل می‌دهند.

اما تعداد معتادان به مواد مخدر در ایران می‌تواند بیشتر از این هم باشد چنان‌چه سعید صفاتیان، مدیرکل پیشین درمان در ستاد مبارزه با مواد مخدر، می‌گوید که آمار واقعی معتادان در کشور بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است.

XS
SM
MD
LG