لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۲۴

رفسنجانی تعلیق فعالیت خود در شبکه‌های اجتماعی را تکذیب کرد


دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، گزارش‌ها درباره تعلیق فعالیت‌ رسانه‌ای وی در شبکه‌های اجتماعی مجازی را «غیرواقع» خوانده و تکذیب کرد.

اطلاعیه دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این باره روز چهارشنبه، ۱۸ فروردین، در خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، بازتاب یافته و عنوان می‌کند منبع گزارش‌های یادشده فردی «مجهول‌الهویه» است که به اسم مشاور آقای هاشمی اخبار «غیرواقع» منتشر کرده است.

این اطلاعیه سپس تاکید می‌کند که «هرگونه اظهار نظر، نقل قول و اطلاع‌رسانی به اسم مشاور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بدون ذکر نام کامل او رسمیت و اعتباری ندارد و حتی مواضع مشاورینی که با اسم نیز اظهارنظر می‌کنند، کاملاً شخصی بوده و هیچ ربطی به نظرات و دیدگاه‌های رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ندارد».

ماجرا با انتشار توییتی منسوب به آقای هاشمی رفسنجانی آغاز شد که عنوان می‌کرد «دنیای فردا دنیای گفتمان‌هاست، نه موشک‌ها».

این جمله واکنش شدید علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، را به دنبال داشت که گفت اگر این حرف از روی آگاهی بیان شده باشد «خیانت» است.

آقای هاشمی اما انتساب این توییت به خود را رد کرده و اظهار داشت که این توییت «تحریف و تقطیع خودسرانه» سخنان هفت سال قبل وی بوده و او اتفاقا «همیشه بر ضرورت تکمیل و تقویت پروژه موشکی ایران» تاکید داشته و دارد.

اما روز چهارشنبه یکی از برنامه‌های رادیویی صداوسیما، رادیو و تلویزیون حکومتی ایران، گزارشی به نقل از «مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام» منتشر کرد که از تعلیق فعالیت‌های رسانه‌ای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر خبر می‌داد.

این گزارش که هیچ اشاره‌ای به نام مشاور یادشده نکرده بود عنوان می‌کرد: «حساب‌های توئیتر، اینستاگرام و تلگرامی که به نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ایجاد شده در اختیار دبیر سایت او بوده و وی بدون هماهنگی اقدام به انتشار مطالب کرده و تا تعیین مسئول جدید، تمام فعالیت‌های مجازی‌ که به نام آقای هاشمی در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شده به حال تعلیق درخواهد آمد.»

ساعاتی بعد دفتر هاشمی رفسنجانی این گزارش را «خبرسازی» و حاوی «آرزوهای دیگران» نامید و خاطرنشان ساخت که اخبار مربوط به آقای هاشمی رفسنجانی «صرفاً به طور رسمی از طریق دفتر او و یا روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعلام و منتشر می‌شود».

این اطلاعیه در نهایت عنوان می‌کند: «انتظار می‌رود رسانه‌های محترم در انتشار اخبار و شنیده‌ها، از صحت و سقم و همچنین منابع خبری اطمینان کامل یابند، تا خبرسازان، نظرات و آرزوهای خود را به عنوان مواضع رسمی دیگران، به‌ویژه یکی از مسؤولان عالی‌رتبه نظام جمهوری اسلامی منتشر نسازند.»

XS
SM
MD
LG