لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۵

واکنش ارشاد به نشر بی‌مجوز نشریه: یالثارات دیگر منتشر نمی‌شود


سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران انتشار نشریه لغو مجوز شده «یالثارات»، ارگان انصار حزب‌الله، را «تخلف» دانسته و تاکید کرد که این هفته‌نامه دیگر منتشر نخواهد شد.

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، روز جمعه، ۱۸ دی، اظهارات حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد، را بازتاب داده است که عنوان کرده «مطمئن باشید یالثارات دیگر منتشر نمی‌شود».

وی در این باره گفت: «پروانه انتشار هفته‌نامه یالثارات لغو شده و انتشار آن غیرقانونی است. به همین دلیل روز چهارشنبه بلافاصله بعد از انتشار این هفته‌نامه، حکم رسمی به آنان ابلاغ شد.»

هفته‌نامه یالثارات روز ۱۴ دی به خاطر کاربرد الفاظ توهین‌آمیز برای شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌ جمهور ایران در امور زنان و خانواده، با حکم هیئت نظارت بر مطبوعات توقیف شد.

اما با این حال دست‌اندرکاران هفته‌نامه یالثارات شماره بعدی آن را روز چهارشنبه روانه دکه‌های مطبوعاتی کردند. این نشریه با به کار بردن واژه «فاحشه» درباره یکی از فعالان حقوق زنان، خانم مولاوردی را نیز «همپالگی» وی معرفی کرده بود.

یالثارات به دنبال اعتراض خانم مولاوردی به این مطلب، آن را دوباره منتشر کرد و از وی خواست چنان چه از رویکرد این نشریه ناراحت است به لندن برود.

به این ترتیب هیئت نظارت بر مطبوعات حکم به توقیف و لغو مجوز این نشریه داد، اما عبدالحمید محتشم، مدیرمسئول یالثارات، اعلام کرد که هنوز حکمی به وی ابلاغ نشده و با این استدلال شماره بعدی آن را منتشر کرد.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم با اشاره به مسئله ابلاغ حکم اظهار داشت: «ادعای دست‌اندرکاران یالثارات برای ما قابل قبول نبود؛ چرا که روز دوشنبه بعد از صدور رأی، تمام رسانه‌ها به این موضوع پرداختند و این چنین نبود که کسی از این رأی بی‌اطلاع باشد. همچنان که خود من نیز در نشست خبری‌ام در روز دوشنبه اعلام کردم که این هفته‌نامه لغو امتیاز شده است.»

آقای نوش‌آبادی در نهایت گفت: «دست‌اندرکاران این نشریه از آنجا که در آستانه توزیع و پخش آن بودند و با این ادعا که حکم رسمی به آنها ابلاغ نشده، نشریه را توزیع کردند، اما با توجه به این که به آنها تذکر داده و حکم رسمی هم ابلاغ شد، مطمئن باشید که دیگر این نشریه منتشر نخواهد شد.»

XS
SM
MD
LG