لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۷

معاون وزیر ارتباطات: روزانه ۵ تا ۸ میلیون حمله سایبری به ایران می‌شود


معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، از وجود ۴۲ میلیون کاربر اینترنت در ایران خبر داد و گفت که «روزانه ۵ تا ۸ میلیون حمله، اقدام به حمله و موارد مشکوک به حمله سایبری به سمت ایران وارد می‌شود.»

به گزارش خبرگزاری‌های مهر و فارس، محمود خسروی روز یکشنبه، دوم شهریور گفت: «سهم سرانه درآمد ملی از محل فناوری اطلاعات بر اساس اعلام اتحادیه جهانی مخابرات در ایران با ۴۲ میلیون کاربر اینترنت معادل ۴ هزار و ۷۷۷ دلار برآورد شده است.»

به گفته آقای خسروی در کشورهای پیشرفته این عدد تا ۱۰ برابر و در کشورهای منطقه بین ۴ تا ۱۰ برابر بیشتر از درآمد ایران محاسبه شده است.

مرکز ملی توسعه مدیریت اینترنت سال ۱۳۹۲ در گزارشی تعداد کل کاربران اینترنت در ایران را حدود ۳۷ میلیون نفر ذکر کرده بود. یک سال قبل از آن نیز تعداد کاربران اینترنت در ایران ۲۹ میلیون نفر برآورد شده بود که با این احتساب در طول دو سال جهشی ۱۳ میلیونی را در این زمینه شاهد هستیم.

این مقام وزارت ارتباطات در ادامه سخنان خود گفت: «در روز ۵ تا ۸ میلیون حمله اینترنتی به سمت ایران وارد می‌شود که این حمله‌ها شامل حمله، اقدام به حمله و موارد مشکوک به حمله است.»

پیش از این غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران، اول تیر ماه از کشف حدود «۵۰ هزار حمله آگاهانه سایبری» در سال گذشته خبر داده و آمریکا و اسرائیل را به «تلاش برای تهدید سایبری ایران» متهم کرده بود.

مهدی کریمی، معاون طرح و توسعه شرکت ارتباطات زیرساخت، نیز امروز گفت که عمده «حملات سایبری» به ایران به مسائل مالی، صنعتی و دولتی مربوط می‌شود.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در بخش دیگری از سخنان خود از ایجاد ۴ هزار و ۹۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری جدید در یک سال اول فعالیت دولت یازدهم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، آقای خسروی اضافه کرد: «در گذشته و تا پیش از شروع دولت یازدهم ظرفیت پهنای باند داخل کشور ۶۰۰ گیگابیت بر ثانیه بود که طی یک سال گذشته این عدد به هزار و ۲۰۰ گیگابیت رسیده و اکنون برنامه‌ها به گونه‌ای است که ما حتی به دنبال ۱۰ برابر کردن این ظرفیت هستیم.»

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، پیش از این بارها وعده داده بود که سرعت و پهنای باند اینترنت افزایش پیدا خواهد کرد که این امر واکنش برخی از نمایندگان مجلس و روحانیون محافظه‌کار را به دنبال داشته است.

۱۰ نماینده در جلسه ۱۵ تیر ماه مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، «پهنای باند و رفع فیلترینگ» را موضوعات فرعی خوانده و خواستار عدم پرداختن به این موضوعات شدند.

XS
SM
MD
LG