لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۸:۵۰

والیبال ایران و ژاپن به فینال قهرمانی آسیا راه یافتند


تیم‌های والیبال ایران و ژاپن با برتری برابر رقبای خود به فینال مسابقات قهرمانی ۲۰۱۵ آسیا رسیدند.

ایران برای اینکه سومین حضور پیاپی در دیدار نهایی را تجربه کند، با پیروزی ۳ بر ۲ مقابل چین، گام به آخرین مسابقه از هجدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا گذاشت.

شاگردان پیمان اکبری در شرایطی به برتری رسیدند که ست اول و دوم را با امتیازهای ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۲۰ به چین واگذار کرده بودند.

جریان بازی از ست سوم تغییر کرد و ایران که در اصطلاح رایج ورزشی، چیزی برای از دست دادن نداشت با برانگیختگی کامل بازی کرد تا با نتیجه دور از انتظار ۲۵ بر ۹ برنده شد. این نتیجه، یکطرفه‌ترین امتیاز ایران در کل این تورنمنت محسوب می‌شود.

در ست چهارم بازیکنان ایران که روحیه مضاعفی پیدا کرده بودند، با هماهنگی بالا و حمایت چشمگیر تماشاگران ۲۵ بر ۱۹ پیروز شدند.

دو تیم در ست پنجم به امتیاز ۱۴ رسیدند اما دو امتیاز بعدی را ایران گرفت تا رقیب ژاپن در بازی نهایی شود. پیروت‌پور با کسب ۲۱ امتیاز به عنوان امتیاز آورترین بازیکن میدان معرفی شد.

در این مسابقه تیم ایران با ترکیب محمدطاهر وادی، مسعود غلامی، پوریا فیاضی، فرهاد پیروت‌پور، مصطفی شریفات، رضا صفایی و علی حسین به میدان رفت. اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی ایران هم در سالن حضور داشت.

محمدطاهر وادی، پاسور ایران با بیان اینکه می‌توانیم قهرمان شویم به خبرنگاران گفت: «برای قهرمانی باید در برابر تیمی قرار بگیریم که کمتر کسی تصور می‌کرد فینالیست شود. شناخت خوبی از ژاپن داریم. امیدوارم تماشاگران حامی ما باشند تا مسابقات را با خاطره‌ای خوش به اتمام برسانیم.»

در دیگر بازی از مرحله نیمه نهایی این مسابقات، ژاپن با وجودی که ست اول را به قطر واگذار کرد، در نهایت توانست شاگردان خوان سیچلو را با نتیجه ۳ بر یک شکست دهد و به فینال راه یابد.

تماشاگران ایرانی در این بازی، تیم ژاپن را تشویق می‌کردند که احمد مساجدی مربی ایرانی را روی نیمکت داشت. به این ترتیب، چین که از سال ۱۹۹۹ تاکنون از فتح جام بازمانده، با تیم شگفتی‌ساز قطر برای کسب مدال برنز رویارو خواهد شد.

پیمان اکبری در نشست خبری گفت: «همه پیش‌بینی می‌کردند که چین یک پای فینال باشد. آنها در دو گیم، فرصت فکر کردن را از ما گرفته بودند و بازیکنان ما خواب بودند اما در ادامه، چیزی برای از دست دادن نداشتیم و بازیکنان با ذهنیت درستی تا پایان بازی جنگیدند و اجازه نداند ببازیم.»

سرمربی ایران درباره پیش‌بینی‌اش از تیم قهرمان رقابت‌ها گفت: «کمک مربی ژاپن، احمد مساجدی است و شناخت خوبی نسبت به ما دارد. البته این شناخت، کافی نیست و بازیکنان مجری اصلی برای رقم زدن نتیجه هستند.»

XS
SM
MD
LG