لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۱۱

دادستان کل کشور علیه سایت «خبرآنلاین» اعلام جرم کرد


یک مقام قضایی ایران با اعتراض شدید به مقاله انتقادی خبرآنلاین درباره سپاه پاسداران، گفت که دادستان کل کشور علیه این سایت خبری اعلام جرم کرده است.

عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون قضایی دادستان کل کشور، روز سه‌شنبه ۲۳ دی به خبرگزاری فارس گفته است: «دستگاه قضایی اجازه نخواهد داد که فضای مجازی به جولانگاهی برای نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی علیه نهادهای کشور تبدیل شود».

وی افزود: «با موافقت دادستان کل کشور علیه پایگاه اینترنتی خبرآنلاین به اتهام تشویش اذهان عمومی اعلام جرم شده است و دادسرای عمومی انقلاب تهران به پرونده این سایت رسیدگی خواهد کرد».

سایت «خبرآنلاین» به تازگی در یادداشتی با عنوان «رمزگشایی از فساد ابوذر و سلمان در کلام رییس جمهوری»، سپاه پاسداران را بدون اشاره به نام آن هدف انتقادات شدید خود قرار داد.

در این یادداشت تاکید شده است: «نهادی که در کسوت ضابط قوه قضائیه می‌تواند مانند پلیس، زندان و سلول داشته باشد و افراد را بازداشت، زندانی و بازجویی کند»٬ مجموعه‌ای «خطرناک» است.

نویسنده این یادداشت سپس عنوان می‌کند که اگر سپاه به پادگان‌ها بازگردانده نشود٬ جمهوری اسلامی باید در انتظار «سلمان‌ها و ابوذرهای فاسد» باشد.

این یادداشت بر پایه سخنان اخیر حسن روحانی، رییس جمهوری ایران، نوشته شده که گفته است «اقتصاد در کشور با انحصار پیشرفت نمی‌کند» و «اگر موضوعی منحصر در دست گروه خاصی باشد فساد ایجاد می‌شود حتی اگر سلمان و ابوذر باشد».

یادداشت خبرآنلاین پیش از این واکنش هیات نظارت بر مطبوعات و تذکر این نهاد نظارتی را به دنبال داشت، اما آقای خرم‌آبادی می‌گوید که «تصمیم هیات نظارت بر مطبوعات درباره پایگاه اینترنتی خبر آنلاین بسیار ضعیف بوده است».

در همین حال محمدحسین صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، نیز به انتقاد از اظهارات حسن روحانی درباره فساد پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای صفار هرندی اظهار داشت: «کسانی که از سر بی‌مهری تجمع چند تخصص در یک نقطه را باعث فسادی می‌دانند که سلمان و ابوذر را نیز فاسد می‌کند چرا آن روز که امثال غلامحسین افشردی، روزنامه‌نگار برای حفظ این کشور دست به اسلحه بردند احساس خطر نکردند؟ ظاهرا آنجا به سلمان‌ها و ابوذر‌ها نیاز داشتیم اما وقتی خطر رفع شد دیگر نیازی به آن‌ها نیست».

غلامسحین افشردی با نام مستعار حسن باقری از فرماندهان سپاه پاسداران در زمان جنگ با عراق بود که در یک دوره‌ای در روزنامه جمهوری اسلامی مشغول به کار بود و سال ۱۳۶۱ در جنگ کشته شد.

آقای صفار هرندی اظهارات حسن روحانی را «اشتباه راهبردی» نامیده و بدون اشاره به نام وی به رییس جمهوری ایران هشدار داده که حرف‌های خود را اصلاح کند.

XS
SM
MD
LG