لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۱۵

وزارت اطلاعات خبر «فرار» مدیرعامل یک بانک خصوصی را تکذیب کرد


وزارت اطلاعات ایران اظهارات منتشر شده در «فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی» به نقل از محمود علوی، وزیر اطلاعات، درباره «خروج مدیرعامل یکی از بانک‌های خصوصی از کشور» را «کذب محض» خواند.

حسن معتمدی، مدیرعامل بانک اقتصاد نوین، نیز خبرهای منتشر شده درباره «فرار» او از ایران را «دروغ محض» توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، وزارت اطلاعات، شامگاه چهارشنبه، ۸ دی، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «به تازگی برخی افراد در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با اهدافی که وزارت اطلاعات اشراف کافی بر آن‌ها دارد، درصدد تشویش اذهان عمومی هستند.»

این وزارتخانه در ادامه این اطلاعیه نقل قول‌های منتشر شده از محمود علوی، وزیر اطلاعات، مبنی بر «خروج مدیرعامل یکی از بانک‌های خصوصی از کشور» را «کذب محض» خواند.

وزارت اطلاعات تاکید کرده است که وظیفه دارد با منتشرکنندگان این شایعات که به گفته این وزارتخانه «قصد برهم زدن فضای عمومی و امنیت کشور» را دارند، «به شدت» برخورد کند.

این وزارتخانه در اطلاعیه خود اشاره‌ای به نام مدیرعامل یکی از بانک‌های خصوصی که خبر خروج او از ایران در فضای مجازی منتشر شده، نکرده است.

این درحالی است که حسن معتمدی، مدیرعامل بانک اقتصاد نوین، روز پنج شنبه، ۹ دی، خبرهای منتشر شده درباره فرارش از ایران را «دروغ محض» خواند.

او درمصاحبه‌ای با واحد مرکزی خبر، وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی، گفت: «به نظر می‌رسد دشمن سیستم بانکی را هدف قرار داده است و در تحریم‌ها هم یکی از محورهای تحریم سیستم بانکی کشور است.»

وی اضافه کرد: «این شایعه هر چند کوتاه مدت و کم اثر است، اما دشمن برای بدنام کردن ما این اقدامات را انجام می‌دهد.»

آقای معتمدی همچنین در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فارس تصریح کرد: «متاسفانه منشاء انتشار این خبر جعلی مشخص نشده اما در انتهای آن خبر که به مخاطب توصیه می‌شود سپرده‌هایتان را از بانک اقتصاد نوین بردارید؛ معلوم می‌شود که هدف منتشرکنندگان این خبر چیست.»

در روزهای گذشته خبرهایی در برخی شبکه‌های مجازی از جمله فیسبوک درباره «فرار حسن معتمدی مدیر عامل بانک اقتصاد نوین، علیرضا پویان شاد، معاون بانکداری خرد و علی حسینی، مدیر امور شعب این بانک» منتشر شده است.

در این خبر‌ها اشاره‌ای به دلیل «فرار» این سه نفر نشده و از افرادی که در این بانک حساب دارند، خواسته شده که پول‌های خود را از این بانک برداشت کنند.

‌حسن معتمدی در سال ۹۲ به عنوان مدیر عامل بانک اقتصاد نوین انتخاب شد. وی پیش از آن قائم مقام این بانک بود.

بانک اقتصاد نوین در سال ۸۰ به‌عنوان نخسین بانک خصوصی ایران، توسط محمد صدر هاشمی‌نژاد پایه‌گذاری شد.

این بانک سال مالی ۹۱ با درآمدی بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، به‌عنوان دهمین بانک بزرگ ایران بر پایه میزان درآمد، شناخته شد.

وزارت کشور هند در تیر ماه ۹۱ با درخواست این بانک و بانک‌های پارسیان و پاسارگاد برای شعبه زدن در این کشور به دلیل نگرانی از «تهدید پول‌شویی و تامین مالی تروریست‌ها» مخالفت کرده بود. در مقابل وزارت اقتصاد هند خواستار بازنگری در این تصمیم شده بود.

XS
SM
MD
LG