لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۳۵

شکایت یک نماینده مجلس از «تخلفات اداری» دولت‌های احمدی‌نژاد


یک نماینده مجلس شورای اسلامی با طرح شکایت از دولت‌های محمود احمدی‌نژاد به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، دو دولت نهم و دهم را به «تخلفات اداری گسترده» متهم کرد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده رشت در مجلس روز شنبه، چهارم مرداد، در گفت‌وگویی با خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران، گفت که طرح شکایت خود از دو دولت محمود احمدی‌نژاد را به محمدعلی پورختار، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ارائه داده، شکایتی که بر پایه گزارش اخیر معاونت توسعه منابع انسانی ریاست جمهوری در مجلس است.

اواخر تیر ماه، جانشین معاونت توسعه و منابع انسانی ریاست جمهوری ایران گزارشی از وضعیت نظام اداری کشور به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد که گویای تخلفات گسترده دولت‌های محمود احمدی‌نژاد بود.

آقای جعفرزاده به برخی از این تخلفات اشاره می‌کند که عبارتند از «جذب غیرقانونی نیروی انسانی و طی نشدن مراحل قانونی، شامل عدم آگهی در روزنامه‌ها و اعلام عمومی آن و برگزار نشدن آزمون و مصاحبه».

به گفته او، در طول ۸ سال ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد «۲۰۰ موسسه و سازمان برخلاف مقررات و بدون اطلاع و تصویب مجلس ایجاد شد که حداقل خسارات حاصل از آن چاق شدن و کم تحرکی دولت بوده است».

پیش از این نیز غلامعلی جعفرزاده در افشای تخلفات اداری دولت‌های نهم و دهم گفته بود که در دوره ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد «۱۰ هزار بی‌سواد به استخدام آموزش و پرورش درآمدند».

وی در ادامه سخنان خود به موارد دیگری از این تخلفات اداری اشاره می‌کند که نمونه آن «جذب حدود ۴۰۰ هزار نفر تنها به دلیل وابستگی به دولت‌های نهم و دهم و بدون رعایت هر گونه ضابطه‌ای» است.

این نماینده مجلس در نهایت اظهار داشت: «اقدامات دولت قبل که صرفا ندای گوش خراش عدالت را سر می‌داد اما در عمل هیچ گونه اعتقادی به قانون و عدالت نداشت موجی از بدبینی را در نزد جویندگان کار که عمدتا قشر جوان هستند به وجود آورده و باعث افزایش غیرمنطقی هزینه‌های جاری کشور شده است.»

محمود احمدی‌نژاد هم‌اکنون پرونده‌ای نیز در دادگاه کیفری استان تهران دارد که شعبه ۷۶ این دادگاه به آن رسیدگی می‌کند. این پرونده شامل ۹ شکایت از رئیس جمهور سابق ایران می‌شود که از جمله آنها شکایت مجلس است.

XS
SM
MD
LG