لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۲:۰۰

رسایی: حضور هاشمی رفسنجانی و مشایی در انتخابات ریاست جمهوری قطعی است


حمید رسایی از نمایندگان حامی دولت محمود احمدی‌نژاد در مجلس شورای اسلامی ایران است.
حمید رسایی از نمایندگان حامی دولت محمود احمدی‌نژاد در مجلس شورای اسلامی ایران است.
حمید رسایی از نمایندگان محافظه‌کار مجلس شورای اسلامی ایران، اسفندیار رحیم‌‌مشایی را «گزینه اول دولت» برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده دانست و گفت که رقیب او نیز در این انتخابات اکبر هاشمی رفسنجانی است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فارس که روز جمعه، ۲۰ بهمن منتشر شد، آقای رسایی اظهار داشت که اگر شورای نگهبان صلاحیت اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس دفتر سابق محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری ایران را تایید کند، او به‌طور حتمی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ حضور خواهد داشت.

به گفته این نماینده مجلس، طرح نامزدی غلامحسین الهام از دیگر چهره‌های نزدیک به محمود احمدی‌نژاد، در انتخابات سال آینده منتفی است، در حالی که هاشمی رفسنجانی از جناح مقابل به‌طور قطعی در انتخابات حضور خواهد داشت و از این رو انتخابات «دو قطبی» خواهد شد.

رسایی با اشاره به دعوت برخی از چهره‌های سیاسی از اکبر هاشمی رفسنجانی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: «طراحی انتخاباتی آنها این گونه است که تا زمان ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری بر روی سید محمد خاتمی متمرکز خواهند شد و وی قرار شده است نه نگوید، اما در زمان ثبت نام طبق توافق صورت گرفته هاشمی رفسنجانی کاندیدا خواهد شد.»

این در حالی است که آقای هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی نسبت به نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری اظهار عدم تمایل کرده است.

محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران نیز تاکید کرده است که شرایط برای حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات سال ۱۳۹۲ فراهم نیست که این مسئله احتمال نامزدی او در انتخابات پیش روی را کاهش می‌دهد.

حمید رسایی که از حامیان دولت محمود احمدی‌نژاد به شمار می‌رود در ادامه تحلیل خود از انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ایران گفت: «سبد رای مشایی و هاشمی یک پایگاه است که سعی خواهند کرد ۶۰ درصد آرای خاکستری را به خود اختصاص دهند.»

او ضمن حمله به میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد اصلاح‌طلب انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ آنها را «عناصر سوخته» دانست و به این ترتیب بحث حضور دوباره آنها در انتخابات را منتفی دانست.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی به‌خاطر اعتراضات خود به نتیجه انتخابات سال ۱۳۸۸ در حصر خانگی به‌سرمی‌برند. آنها نتیجه دهمین انتخابات ریاست جمهوری را که به پیروزی محمود احمدی‌نژاد انجامید نمی‌پذیرند و آن را «مهندسی‌شده» می‌خوانند.

در پی انتخابات سال ۱۳۸۸، تهران و چند شهر بزرگ ایران برای روزهای متمادی شاهد اعتراضات گسترده‌ای بود که حامیان حکومت از آن به عنوان «فتنه» نام می‌برند.

حمید رسایی با بیان این که موسوی و کروبی «راس فتنه سال ۸۸» نبودند، چهره دیگری را مسئول آن رویدادها دانست که «نهادهای امنیتی و اطلاعاتی کشور» در جریان تحقیقات خود به او رسیدند.

آقای رسایی اگرچه از این چهره نام نبرد، اما به نظر می‌رسد اشاره او به اکبر هاشمی رفسنجانی باشد که پیش از این اتهامات بسیاری را متوجه او کرده بود.

این نماینده مجلس اوایل بهمن ماه نیز با انتشار یادداشتی علیه هاشمی رفسنجانی ادعا کرده بود که آقای هاشمی «در حال آماده‌سازی حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو» است در حالی که تاکید او بر برگزاری «انتخابات آزاد» باعث شده که «دشمنان انقلاب» بهانه‌ای برای حمله به نظام جمهوری اسلامی ایران پیدا کنند.

یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران خرداد ماه سال ۱۳۹۲ برگزار می‌شود، اما در حالی که تنها پنج ماه با این رویداد فاصله داریم هنوز نامزدهای این انتخابات مشخص نیستند.
XS
SM
MD
LG