لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۴۸

حریق در اسکله بندر دیر؛ ۱۶ شناور باری و صیادی در آتش سوختند


مقامات شهرستان دیر در ساحل خلیج فارس از وقوع یک آتش‌سوزی در اسکله این بندر خبر دادند که دست‌کم ۱۶ لنج را طعمه خود ساخته است.

خبرگزاری تسنیم روز جمعه، پنجم تیر، به نقل از حمزه اعتماد، فرماندار شهرستان دیر گزارش داد که گروه‌های مختلف آتش‌نشانی ساعت‌ها در مهار این حریق ناتوان ماندند.

به گفته وی، آتش‌سوزی نخست در یکی از شناورهای صیادی اسکله بندر دیر آغاز شد که در نتیجه وزش باد به لنج‌ها و اسکله سرایت کرد، اما مهار آتش با توجه به جنس بدنه موتور لنج‌ها که فایبرگلاس است با مشکل مواجه شد، به‌طوری که هشت گروه آتش‌نشانی ناتوان از این امر ماندند.

فرماندار شهرستان دیر در نهایت شش ساعت پس از شروع این آتش‌سوزی در گفت‌وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، اعلام کرد که عملیات مهار این آتش‌سوزی پایان یافته است.

آماری که آقای اعتماد از خسارات این آتش‌سوزی ارائه داده حکایت از آن دارد که ۱۲ شناور صیادی و چهار شناور باری در جریان این حادثه سوخته و ۵۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دیده‌اند.

بندر دیر، بزرگ‌ترین بندر صیادی جنوب ایران محسوب می‌شود با چهار اسکله که ۵۰۰ قایق، لنج و کشتی را در خود جای داده است. با این حال مسئولان این شهر از عدم تهمیدات ایمنی در اسکله‌های آن گلایه دارند.

خبرگزاری مهر اظهارات عباس پولادی، رییس شورای شهر بندر دیر، را بازتاب داده است که می‌گوید: «متاسفانه امکانات اسکله دیر در حد نام بزرگترین بندر صیادی کشور نیست. حتی یک ماشین آتش نشانی مجهز برای خاموش کردن آتش در دسترس ما نیست و مجبور به کمک گرفتن از امکانات شهرهای مجاور نظیر کنگان و بنک شده‌ایم».

فرماندار بندر دیر نیز تایید کرده که برای مهار آتش اسکله این بندر گروه‌هایی ار بنک، کنگان، دوراهک و پارس جنوبی به محل اعزام شده‌اند و در نهایت نیز یدک‌کش آتش‌خوار عسلویه در ماجرا دخالت کرده است.

XS
SM
MD
LG