لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۰۷

رییس جمهوری ایران: تصمیمی برای ترمیم کابینه ندارم


حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد که در حال حاضر قصد ندارد هیچ تغییری در ترکیب کابینه خود به وجود بیاورد.

این اظهارات آقای روحانی روز پنج‌شنبه، ۱۰ اردیبهشت در جریان یک نشست خبری در شهر شیراز بیان شد، جایی که یک خبرنگار با طرح پرسشی انتقادی درباره عملکرد کلی دولت، وزیر امور خارجه ایران را از سایر وزیران متمایز کرد و او را مورد ستایش قرار داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری مهر، رییس جمهوری ایران اما در واکنش به این اظهار نظر از عملکرد کابینه خود دفاع کرده است.

وی اظهار داشت: «وزرای فعال کم نداریم. در عین حال چنانچه کابینه نیاز به ترمیم داشته باشد انجام می‌دهیم اما امروز نیازی به این کار وجود ندارد».

به گفته آقای روحانی، «کارهای بسیار زیادی در دولت انجام شده، اما چون سیاست خارجی برجسته‌تر بوده مردم با تیزبینی این دیپلماسی را دنبال کردند».

تاکید رییس جمهوری ایران بر استمرار ترکیب کنونی کابینه در حالی است که عملکرد برخی وزیران او با انتقاد دو طیف اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان مواجه شده است، از جمله وزیر کشور که سال گذشته در پی لغو برنامه‌های سالگرد دوم خرداد، روز پیروزی محمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۷۶، هدف اعتراض طیف‌های مختلف اصلاح‌طلبان قرار گرفت.

وزیر کشور همچنین در هفته‌های اخیر به دنبال انتشار سخنان منسوب به او درباره ورود «پول‌های کثیف» به عرصه سیاست ایران و انتخابات، با انتقاد شدید اصول‌گرایان مواجه شده است.

در عین حال نیز وزیران آموزش و پرورش، صنعت و معدن، و اقتصاد دولت روحانی دو بار کارت زرد گرفته‌اند که با دریافت کارت زرد سوم، راه برای استیضاح آنان باز می‌شود.

با این وجود حسن روحانی بر ادامه فعالیت وزیران خود تاکید دارد، عکس رویه محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری پیشین که هر دو دولت او مرتبا دچار تغییر می‌شد. در هیات وزرای دولت آقای روحانی تاکنون رضا فرجی دانا، وزیر سابق علوم، با استیضاح برکنار شده است.

«گزاره برگ ایران قبل از آمریکا منتشر شد»

گزارش خبرگزاری مهر افزوده است که حسن روحانی در این نشست خبری به مناقشات پیرامون گزاره‌برگ‌ (فکت شیت) ایران از تفاهم سیاسی لوزان نیز پرداخته است.

به گفته وی، جمهوری اسلامی ایران همان شب تفاهم لوزان، گزاره برگ خود را منتشر کرد، حتی زودتر از ایالات متحده.

آقای روحانی در نهایت گفت: «نمی‌دانم به چه دلیل عده‌ای حافظه‌شان ضعیف شده، این موضوع به روشنی از جانب ما اعلام شد و ما نیز نظرات خود را اعلام کردیم».

پیش از این اصول‌گرایان مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از تفاهم هسته‌ای لوزان و تفاوت موجود در گزاره‌برگ آمریکا با اظهارات مذاکره‌کنندگان ایرانی، خواستار انتشار گزاره برگ ایران شده بودند.

XS
SM
MD
LG