لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۲

حسن روحانی گزینه خود برای وزارت علوم را اعلام کرد


محمود نیلی احمدآبادی استاد دانشکده فنی دانشگاه تهران و سرپرست کنونی دانشگاه تهران است.
محمود نیلی احمدآبادی استاد دانشکده فنی دانشگاه تهران و سرپرست کنونی دانشگاه تهران است.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در نامه‌ای به ریاست مجلس شورای اسلامی، محمود نیلی احمدآبادی، سرپرست کنونی دانشگاه تهران را به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معرفی کرد.

همزمان رئیس جمهور ایران روز چهارشنبه، ۳۰ مهر در اجتماع فعالان اقتصادی استان زنجان گفته است که تمایل داشته در ابتدا محمدعلی نجفی را به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت علوم معرفی کند، اما در نهایت چنین نکرده است.

محمدعلی نجفی سرپرست کنونی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که پس از استیضاح و برکناری رضا فرجی‌دانا از وزارت علوم به این سمت منصوب شد.

وی در آغاز کار دولت روحانی نیز گزینه پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش بود که نتوانست از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد بگیرد.

خبرگزاری تسنیم سخنان روز چهارشنبه آقای روحانی در زنجان را بازتاب داده است تصمیمات خود برای معرفی گزینه پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را شرح می‌دهد.

وی اظهار داشت: «تاکنون چند وزیر در آموزش عالی تغیر کرده است، یک وزیر معرفی کردیم رای نیاورد. یک وزیر سرپرست بود و نتوانستیم به دلیل برخی مسائل به مجلس معرفی کنیم. دیگری را معرفی کردیم استیضاح شد و لذا فرد دیگری را به عنوان سرپرست گذاشتیم اما ایشان نیز نمی‌توانست، هرچند که ما دلمان می‌خواست ایشان را معرفی کنیم. به‌هرحال این موضوعات همواره وجود داشته که یک مقدارش طبیعی است و یک مقداری را هم باید تحمل کنیم. باید آستانه تحمل را بالا ببریم و بتوانیم همکاری کنیم.»

پیش از آن که رضا فرجی دانا عهده‌دار سمت وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بشود، جعفر میلی منفرد به عنوان گزینه پیشنهادی این وزارتخانه معرفی شده بود که نتوانست رای اعتماد مجلس را بگیرد.

اقای روحانی پس از آن جعفر توفیقی را بعنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد که این امر با اعتراض شدید محافظه‌کاران مواجه شد.

گزینه جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز سرپرست کنونی دانشگاه تهران است که با حکم رضا فرجی‌دانا عهده‌دار این سمت شده بود.

محمود نیلی احمدآبادی استاد دانشکده فنی دانشگاه تهران و رئیس سابق این دانشکده است.

XS
SM
MD
LG