لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۹

کشته شدن دست‌کم یک مامور نیروی انتظامی در سیستان و بلوچستان


استان سیستان و بلوچستان ایران در سال‌های اخیر صحنه درگیری‌های متعددی میان نیروهای امنیتی با گروه‌هایی بوده است که دولت ایران آنها را «اشرار» یا «تروریست» می‌نامد.
استان سیستان و بلوچستان ایران در سال‌های اخیر صحنه درگیری‌های متعددی میان نیروهای امنیتی با گروه‌هایی بوده است که دولت ایران آنها را «اشرار» یا «تروریست» می‌نامد.

مقامات استان سیستان و بلوچستان روز چهارشنبه، ۱۸ آذر از کشته شدن دست‌کم یک مامور نیروی انتظامی بر اثر تله انفجاری در مناطق کوهستانی نیکشهر خبر داده‌اند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، به نقل از حسین رحیمی، فرمانده نیروی انتظامی استان سیستان و بلوچستان تعداد تلفات این انفجار را یک نفر عنوان کرده، اما خبرگزاری فارس گزارش داده که احتمال می‌رود تعداد کشته‌ها سه نفر باشند که هر سه آنها نیز از ماموران نیروی انتظامی بوده‌اند.

این دو گزارش جزییات بیشتری درباره حادثه و گروه یا گروه‌های عامل آن به دست نمی‌دهد. فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان نیز تنها گفته است که این تله انفجاری در مسیر ماموران انتظامی پاسگاه کهیری نیکشهر که در حال انجام ماموریت بودند، منفجر شد.

نیکشهر از ناحیه شرق و شمال به شهرستان‌های سرباز و ایرانشهر می‌رسد، مناطقی که در سال‌های اخیر صحنه درگیری‌های متعددی میان نیروهای انتظامی و سپاه ایران با گروه‌هایی بوده است که دولت ایران آنها را «اشرار» یا «تروریست» می‌نامد.

تنها سه روز پیش، فرمانده نیروی انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف و خنثی‌سازی یک بمب ۲۱ کیلویی در محور ایرانشهر – سرباز خبر داده بود که به گفته وی «در نوع خود جدید است و تا آن زمان در تله‌های انفجاری دیده نشده بود».

حسین رحیمی همچنین گفته بود، عواملی که اقدام به این بمب‌گذاری کرده‌اند و شناسایی شده و تلاش برای دستگیری آنها ادامه دارد.

وزارت اطلاعات ایران نیز در آخرین روز آبان ماه اعلام کرده بود که ماموران امنیتی کشور یک «تیم تروریستی» را در مناطق راسک – ایرانشهر منهدم کرده‌اند. به گفته معاون امنیتی وزارت اطلاعات ایران، «این تیم تروریستی قصد داشت با انفجار بیش از ۱۵۰ کیلوگرم مواد منفجره در قالب ۱۰ بمب، مسیرهای مواصلاتی مرزی در مناطق عمومی راسک - ایرانشهر را نا‌امن سازد.»

XS
SM
MD
LG