لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۵

عراقچی: دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ۲۶ آذر برگزار می‌شود


عباس عراقچی، مذاکره‌کننده ارشد ایران
عباس عراقچی، مذاکره‌کننده ارشد ایران

عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران، اعلام کرد که دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی چهارشنبه هفته آینده ۲۶ آذر ماه در شهر ژنو سوئیس برگزار می‌شود.

این نخستین دور مذاکرات اتمی پس از توافق سوم آذر طرفین بر سر تمدید هفت ماهه گفت‌وگوها محسوب می‌شود و قرار است که در سطح معاونان وزیران امور خارجه ایران و کشورهای عضو گروه ۱+۵، شامل ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین و آلمان برگزار شود.

آقای عراقچی که با خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، مصاحبه می‌کرد همچنین گفت که مذاکره‌کنندگان ایرانی در این دور از مذاکرات هسته‌ای، دیدارهای دوجانبه‌ای نیز با هیات آمریکایی و دیگر کشورهای ۱+۵ خواهند داشت.

به گفته وی، در این دور از مذاکرات هسته‌ای درباره تمام مسائل مورد اختلاف بحث و گفت‌وگو خواهد شد.

عباس عراقچی که یکی از مذاکره‌کنندگان ارشد ایران محسوب می‌شود پیش از این گفته بود که «توافق شده است طی چهار ماه آینده در جلسات به توافق کلی دست پیدا کنیم و در سه ماه بعد روی جزئیات بحث و تبادل نظر کنیم».

روز چهارشنبه نیز محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران گفته بود که دور بعدی مذاکرات در ماه جاری میلادی، دسامبر، برگزار می‌شود و طرفین به دنبال تعیین تاریخ دقیق آن هستند.

ایران و قدرت‌های جهانی به دنبال تمدید مذاکرات هسته‌ای تا روز ۱۰ تیر سال آینده فرصت دارند که به توافق جامعی دست پیدا کنند.

XS
SM
MD
LG