لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۰۳

نامه ۷۰ روزنامه‌نگار درباره توهین تلویزیون حکومت ایران به مسیح علی‌نژاد


مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار و مبتکر راه‌اندازی «آزادی یواشکی زنان در ایران» برای مخالفت با حجاب اجباری است
مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار و مبتکر راه‌اندازی «آزادی یواشکی زنان در ایران» برای مخالفت با حجاب اجباری است
در واکنش به گزارش خلاف واقع تلویزیون حکومت ایران درباره مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار منتقد سیاست‌های جمهوری اسلامی، ده‌ها فعال رسانه‌ای در نامه‌ای خطاب به سازمان گزارشگران بدون مرز و فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، خواستار اقدام این نهادهای بین‌المللی در دفاع از حقوق روزنامه‌نگاران ایرانی شدند.

این نامه که به امضای ۷۰ روزنامه‌نگار ایرانی از جمله احمد رافت، آسیه امینی، توکا نیستانی، عیسی سحرخیز، علی مزروعی و محمد آقازاده رسیده است، تاکید می‌کند سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی «تبدیل به اهرم فشاری» علیه رسانه‌های مستقل شده و با «ایجاد مانع» بر سر راه روزنامه‌نگاران فارسی‌زبان در داخل و خارج از کشور از جریان آزاد اطلاعات جلوگیری می‌کند.

امضا‌کنندگان این نامه سپس با اشاره به تخریب شخصیت مسیح علی‌نژاد در گزارش تلویزیون حکومت ایران می‌گویند که از سازمان گزارشگران بدون مرز و فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران انتظار دارند که «در نبود سازمان صنفی و سندیکایی روزنامه‌نگاران» در ایران و «عدم امکان طرح شکایت در دستگاه قضایی» از حقوق آنان در برابر «توهین و افترای مداوم رسانه‌های رسمی جمهوری اسلامی» دفاع کنند.

تلویزیون رسمی جمهوری اسلامی به تازگی در گزارشی ادعا کرد که خانم علی‌نژاد پس از مصرف قرص‌های روان‌گردان، در خیابانی در شهر لندن مقابل چشمان فرزند خود مورد تجاوز گروهی قرار گرفته است.

این گزارش با واکنش مسیح علی‌نژاد و موج اعتراضات روزنامه‌نگارانی همراه شد که تاکید دارند تلویزیون حکومت ایران با انتشار این خبر دروغین در صدد انتقام از خانم علی‌نژاد به‌خاطر تلاش‌های او برای اطلاع‌رسانی است.

مسیح علی‌نژاد گذشته از فعالیت‌های حرفه‌ای خود در مقام روزنامه‌نگار، مبتکر راه‌اندازی کمپینی در مخالفت با حجاب اجباری در ایران به نام «آزادی یواشکی زنان در ایران» است که از سویی با استقبال جامعه مدنی ایران و از سویی با حملات شدید محافظه‌کاران نزدیک به جمهوری اسلامی مواجه شده است.

صفحه «آزادی یواشکی زنان در ایران» تاکنون بیش از ۴۷۰ هزار طرفدار داشته است.
XS
SM
MD
LG