لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۴۵

ادامه واکنش به لغو سخنرانی: شکایت ده نماینده مجلس از دادستان مشهد


در ادامه واکنش‌ها به لغو سخنرانی علی مطهری، نماینده و نایب رئیس مجلس ایران، در مشهد، شماری از نمایندگان مجلس از دادستان این شهر به خاطر نقشی که در این رخداد داشت، شکایت کردند.

خبرگزاری کار ایران، ایلنا، روز سه‌شنبه، ۹ آذر، به نقل از بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، گزارش داد که هیئت رئیسه این کمیسیون شکایت ده نفر از نمایندگان را دریافت کرده است.

به گفته آقای پارسایی، از آنجا که این شکایت یک روز پیش از تعطیلی مجلس به کمیسیون ارائه شده، ادامه روند پیگیری این شکایت به هفته آینده و پس از تعطیلات مجلس موکول می‌شود.

دادستان مشهد پیش از این در واکنشی تند اعلام کرده بود که برای «پیشگیری از وقوع جرم» دستور به لغو سخنرانی علی مطهری در این شهر داده است.

وی حتی منتقدان این اقدام خود را متهم به «جوسازی» و «شانتاژ» کرده و گفت که هدف آنها «فریب» دادن مردم در انتخابات است.

لغو سخنرانی آقای مطهری اما واکنش شدید دولت حسن روحانی و شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به دنبال داشت.

حدود ۱۵۰ نماینده مجلس در نامه‌ای خطاب به سران قوای سه‌گانه ایران خواستار برخورد با عوامل این رخداد شدند که اکنون سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از این نامه دفاع می‌کند.

بهرام پارسایی اظهار داشت: «متاسفانه گروهی سعی کردند با حاشیه‌سازی، اصل قضیه را که کاری بزرگ و ارزشمند و در راستای ارتقای جایگاه نمایندگان مجلس بود، زیر سوال ببرند و با انتشار امضاها در برخی رسانه‌ها سعی در خدشه‌دار کردن این اقدام داشتند و این در حالی بود این افراد جرات انتشار متن بیانیه‌ را نیز نداشتند.»

وی در نهایت به اصحاب رسانه توصیه کرد که «وارد بازی افرادی نشوند که از تهیه بیانیه در دفاع از جایگاه نمایندگی عصبانی هستند.»

این نماینده مجلس هفته گذشته عنوان کرده بود که به همراه عبدالکریم حسین‌زاده، یکی دیگر از نمایندگان مجلس، از دادستان مشهد و قوه قضاییه به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شکایت برده که به زودی در دستور کار این کمیسیون قرار می‌گیرد.

XS
SM
MD
LG