لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۰

هزاران معلم در سراسر ایران دست به تجمع اعتراضی زدند


شمار زیادی از معلمان در شهرهای مختلف ایران در اعتراض به وضعیت معیشتی خود و سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش روز پنج‌شنبه، ۲۷ فروردین، دست به تجمع زدند.

خبرگزاری کار ایران، ایلنا، شمار این معلمان را هزاران نفر عنوان کرده که از پایتخت گرفته تا شهرهایی در شمال و جنوب ایران دست به تجمع اعتراضی زدند.

گفتگوی بکتاش خمسه پور با سعید پیوندی در مورد اعتراض معلمان
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:21 0:00
لینک مستقیم

کرج، اراک، ساوه، خمین، شهرکرد، سنندج، مریوان، خرم‌آباد، بروجرد، کرمانشاه، یزد، بجنورد، سبزوار، جاجرم، زنجان، ابهر، قزوین، مشهد، بندرعباس، بوشهر، قزوین، همدان، شاهرود، ایلام، رشت، شهرضا و زاهدان از جمله این شهرها هستند.

این گزارش می‌گوید که تجمعات صنفی معلمان در بیشتر شهر‌ها مقابل ادارات آموزش و پرورش برگزار شده است، اما در پایتخت علاوه بر اداره آموزش و پرورش، گروهی ۳۰۰ نفره از معلمان مقابل مجلس شورای اسلامی نیز تجمع کردند.

تصاویری که از این تجمعات منتشر شده است نشان می‌دهد معترضان خواستار آزادی معلمان زندانی، افزایش دستمزدها و رعایت کرامت انسانی معلمان شده‌اند.

گزارش ایلنا حکایت از برخورد خشونت‌آمیز ماموران نیروی انتظامی در رشت با معلمانی دارد که مقابل اداره آموزش و پرورش استان گیلان تجمع کرده بودند اما از این گزارش برمی‌آید که تجمع معلمان در سایر شهر‌ها با آرامش همراه بوده است.

طی ماه‌های اخیر شمار بسیاری از معلمان ایران به دفعات دست به اعتراض به سیاست‌های دولت زده‌اند. از جمله می‌توان به تحصن و اعتصاب سراسری معلمان در روزهای ۳۰ دی و اول بهمن پارسال اشاره کرد که آن نیز در اعتراض به وضعیت معیشتی این قشر بود.

تنها چهار روز قبل نیز برخی شهرهای استان خوزستان از جمله اهواز و اندیمشک شاهد تجمعات اعتراضی معلمان بودند.

یکی از موارد اعتراضی معلمان طرح رتبه‌‎بندی است که وزارت آموزش و پرورش آن را اجرا می‌کند. ایلنا می‌نویسد که معترضان این طرح را باعث تعمیق بیشتر تبعیض‌های موجود می‌دانند.

پیش از این شش هزار معلم ایرانی با امضای طوماری خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی خواستار رفع تبعیض و برقراری عدالت بین معلمان و سایر کارکنان دولت شده بودند.

XS
SM
MD
LG