لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۹:۵۰

تشدید نبرد تکریت؛ گروه حکومت اسلامی یک پل استراتژیک را منهدم کرد


سربازان ارتش عراق و شبهه‌نظامیان شیعی روز چهارشنبه از شمال و جنوب تکریت وارد این شهر شدند.
سربازان ارتش عراق و شبهه‌نظامیان شیعی روز چهارشنبه از شمال و جنوب تکریت وارد این شهر شدند.

با ورود سربازان ارتش عراق به شهر تکریت، زادگاه صدام حسین، نبرد با گروه «حکومت اسلامی» در این شهر سنی‌نشین شمال عراق شدت یافته است.

خبرگزاری آلمان روز پنج‌شنبه، ۲۱ اسفند به نقل از پلیس عراق گزارش داد که افراد گروه حکومت اسلامی یک پل استراتژیک در یکی از بزرگراه‌های شمال تکریت را منهدم کرده‌اند.

این پل یکی از معدود پل‌ها بر رودخانه دجله است که تخریب آن باعث قطع مسیر لوله‌های نفت پالایشگاه بیجی شده که بزرگ‌ترین پالایشگاه عراق محسوب می‌شود.

پالایشگاه بیجی که در حدود ۴۰ کیلومتری شمال تکریت واقع است در ماه‌های گذشته صحنه نبرد سنگین میان گروه حکومت اسلامی و ارتش عراق بود که همین مسئله فعالیت‌های آن را متوقف کرده بود.

در همین حال خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت که روز پنج‌شنبه در سراسر شهر تکریت صدای شلیک مخداوم خمپاره و راکت شنیده می‌شود. بازپس گیری شهر تکریت اقدامی کلیدی در جهت عقب راندن گروه حکومت اسلامی محسوب می‌شود که کنترل مناطق وسیعی از شمال و غرب عراق را در دست گرفته است.

سربازان ارتش عراق و شبه‌نظامیان شیعی روز چهارشنبه از شمال و جنوب تکریت وارد این شهر شدند.

یکی از فرماندهان عراقی که مسئولیت عملیات بازپس‌گیری تکریت را بر عهده دارد به آسوشیتدپرس گفت که ارتش روز پنج‌شنبه به منظور ورود به مرکز شهر مرحله دوم حملات خود را آغاز می‌کند.

این گزارش همچنین عنوان می‌کند که وزیر دفاع عراق در روز پنج‌شنبه هم با سربازان درگیر در این عملیات دیدار کرده و هم با قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران که در نبرد با گروه حکومت اسلامی نقشی کلیدی ایفا می‌کند.

تکریت مرکز استان صلاح‌الدین در کنار رود دجله و در ۱۹۰ کيلومتری بغداد، پایتخت عراق واقع است. بازپس گیری این شهر راه ارتش عراق به سمت موصل را نیز هموار می‌کند که ماه‌هاست در اختیار گروه حکومت اسلامی است.

XS
SM
MD
LG