لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۶

گروه «حکومت اسلامی» مسئولیت حمله تگزاس را پذیرفت


انتقال اجساد مهاجمان
انتقال اجساد مهاجمان

گروه موسوم به «حکومت اسلامی» ادعا کرد که حادثه اخیر در تگزاس و حمله به نمایشگاه نقاشی‌های پیامبر اسلام در این ایالت آمریکا، اقدامی از جانب اعضای این گروه بوده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این گروه جهادی روز سه‌شنبه، ۱۵ اردیبهشت، اعلام کرد: «دو تن از سربازان خلافت به یک نمایشگاه هنری در گارلند تگزاس حمله کرد، چرا که این نمایشگاه تصاویری منفی از محمد پیامبر ارائه می‌کرد.»

گروه خلافت اسلامی سپس به آمریکا در رابطه با اقدامات بعدی خود هشدار داده است: «ما به آمریکا می‌گوییم که اقدامات بعدی ما حتی بزرگ‌تر از این و تند و تیزتر خواهد بود و آن وقت شاهد خواهید بود که سربازان حکومت اسلامی دست به چه اقدامات دهشتناکی می‌زنند.»

گارلند تگزاس روز یک‌شنبه صحنه تیراندازی دو مهاجم به نمایشگاهی بود که در آن ضمن سخنرانی و مسابقه نقاشی پیامبر اسلام، کاریکاتورهای جنجالی وی نیز به نمایش گذاشته شد.

این دو مهاجم اما در جریان تیراندازی متقابل پلیس کشته شدند که یک روز نیز بعد هویت آنان اعلام شد: التون سیمپسون ۳۰ ساله که به تازگی مسلمان شده بود و هم‌خانه او نادر صوفی ۳۴ ساله، هر دو ساکن فینیکس در ایالت آریزونا.

اکنون با موضع‌گیری گروه موسوم به «حکومت اسلامی» این ماجرا ابعاد دیگری پیدا می‌کند، از آن رو که این نخستین بار است که «سربازان» این گروه در خاک آمریکا دست به اقدام تهاجمی می‌زنند.

مستندات پلیس آمریکا نشان می‌دهد که نیروهای پلیس پیش از این التون سیمپسون را به ظن برنامه‌ریزی برای سفر به سومالی و پیوستن به نبردها در این کشور بازجویی کرده بودند.

XS
SM
MD
LG