لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۵۹

مواضع داعش در عراق و سوریه ۳۹ بار هدف حمله هوایی قرار گرفت


گزارش‌ها حاکی است که ائتلاف بین‌المللی ضد گروه «حکومت اسلامی» به رهبری ایالات متحده آمریکا تنها در روز جمعه، پنجم دی، ۳۹ حمله هوایی علیه این گروه در سوریه و عراق انجام داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نیروهای ائتلاف با استفاده از بمب‌افکن‌ و هواپیماهای کنترل از راه دور مواضع گروه حکومت اسلامی، داعش سابق، را در ۱۹ نقطه سوریه و ۲۰ نقطه عراق در هم کوبیده‌اند.

۱۹ حمله هوایی نیروی ضربت مشترک علیه گروه «حکومت اسلامی»، در نزدیکی شهر کوبانی سوریه انجام شده که به تخریب چند ساختمان و مواضع پیکارجویان داعش انجامیده است.

همچنین شش واحد کوچک و بزرگ نظامی داعش در جریان این حملات هوایی در هم کوبیده شده‌اند.

شهر کردنشین کوبانی سوریه در ماه‌های اخیر تحت محاصره داعش بود که با ورود نیروهای پیشمرگه کرد به این شهر و حملات هوایی نیروهای ائتلاف تا حدی توازن نظامی در این شهر به نفع نیروهای کرد تغییر کرد.

نیروی ضربت مشترک همچنین اعلام کرده که در جریان حملات هوایی روز جمعه نیروهای ائتلاف علیه داعش در عراق، مواضع این گروه افرا‌ط‌گرا در نزدیکی شهرهای سنجار، موصل، الاسد، القائم، بیجی، کرکوک و تلعفر هدف قرار گرفته است.

کشته شدن حاکم منصوب داعش در موصل

در همین حال شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان از کشته شدن حاکم منصوب داعش در شهر موصل عراق خبر داده است.

این شبکه تلویزیونی روز جمعه به نقل از پلیس عراق گزارش داد که جدیدترین حاکم منصوب داعش در موصل به دنبال حملات هوایی ائلاف بین‌المللی علیه داعش کشته شده است.

حسن حسن سعید الجبوری که به نام ابوطلعت شهرت دارد در جنوب موصل در دهکده القیاره کشته شده است.

جبوری دومین حاکم منصوب داعش در شهر موصل است که کشته می‌شود در حالی که تنها ۲۵ روز بود که به این منصب دست یافته بود.

مقامات آمریکا ماه گذشته اعلام کرده بودند که حملات هوایی نیروهای ائتلاف به مرگ رضوان طالب الحمودی، حاکم پیشین داعش در موصل منجر شده است.

XS
SM
MD
LG