لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۸

پایان آتش‌بس میان اسرائیل و حماس؛ جنگ در غزه از سرگرفته شد


رفح؛ ویرانه‌ای که پس از حملات هوایی اسرائیل باقی مانده است. عکس مربوط به روزهای قبل از آتش‌بس است.
رفح؛ ویرانه‌ای که پس از حملات هوایی اسرائیل باقی مانده است. عکس مربوط به روزهای قبل از آتش‌بس است.

با پایان آتش‌بس ۷۲ ساعته میان اسرائیل و گروه‌های فلسطینی، مناطقی از خاک اسرائیل و غزه بار دیگر هدف موشک و حملات هوایی قرار گرفت.

خبرگزاری رویترز روز جمعه، ۱۷ مرداد از قول شاهدان عینی در غزه گزارش داد که انفجار مهیبی در این منطقه رخ داده است و دود ناشی از آن در آسمان دیده می‌شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز به نقل از ارتش اسرائیل نوشت که اسرائیل در پاسخ به موشک‌های گروه‌های فلسطینی، هدف حملات هوایی خود به نوار غزه را از سرگرفته است.

در ساعات اخیر به دنبال پایان یافتن آتش‌بس ۷۲ ساعته، چندین موشک از نوار غزه به اسرائیل شلیک شده که گروه القدس مسئولیت آن را بر عهده گرفته است.

آسوشیتدپرس تعداد این موشک‌ها را ۱۷ فروند عنوان می‌کند که پنج موشک نخست تلفات نداشته است، اما هنوز گزارشی درباره میزان خسارات موشک‌های بعدی منتشر نشده است.

در همین حال بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، به ارتش این کشور دستور داده است که حملات موشکی گروه‌های فلسطینی را «با قدرت» تلافی کند.

خبرگزاری فرانسه بیانیه ارتش اسرائیل را منتشر کرده است که می‌گوید «به دنبال از سرگیری پرتاب موشک به اسرائیل، نیروهای دفاعی اسرائیل پایگاه‌های ترور در نوار غزه را هدف گرفتند.»

این گزارش اما به نقل از یکی از سخنگویان ارتش اسرائیل عنوان می‌کند که نیروهای اسرائیلی وارد غزه نشده‌اند.

هنوز مشخص نیست که حملات امروز اسرائیل به غزه چقدر تلفات داشته است، اما آمار کشته‌شدگان فلسطینی در جنگ یک ماهه با اسرائیل به دو هزار نفر نزدیک می‌شود.

با توافق طرفین برای آتش‌بس ۷۲ ساعته، امیدها نسبت به پایان جنگ کنونی میان گروه‌های فلسطینی و اسرائیل افزایش یافت، اما حماس اعلام کرد که اسرائیل شروط فلسطینی‌ها را برای تمدید آتش‌بس نپذیرفته است.

از جمله این شروط رفع حصر نوار غزه است. باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، روز چهارشنبه تاکید کرد که حصر غزه نمی‌تواند تا ابد دوام داشته باشد و باید به پایان برسد.

XS
SM
MD
LG