لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۲۶

حملات اسرائیل به نوار غزه ۲۰ کشته دیگر بر جای گذاشت


منابع پزشکی و درمانی فلسطین روز چهارشنبه ۲۹ مرداد اعلام کردند که حملات هوایی اسرائیل ظرف دو روز اخیر ۲۰ کشته و دست‌کم ۱۲۰ مجروح بر جای گذاشته است.

گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت حماس، بیان می‌کند که از جمله قربانیان حملات سه‌شنبه شب اسرائیل، همسر و فرزند نوزاد محمد ضیف، فرمانده نظامی حماس، بوده‌اند.

به گفته آقای القدره، ۹ کودک و سه زن دیگر نیز در میان قربانیان حملات اسرائیل در ۲۴ ساعت گذشته هستند که یکی از این زنان در آستانه زایمان بود.

این مقام وزارت بهداشت حماس، همچنین آماری از کشته‌شدگان فلسطینی جنگ اخیر غزه ارائه می‌دهد که دو هزار و ۳۸ نفر هستند.

وی می‌گوید که دو نفر دیگر از بستگان محمد ضیف نیز در شمار کشته‌شدگان حملات ۲۴ ساعت اخیر اسرائیل قرار دارند که هر دو نیز نوجوان بودند.

در همین حال یکی از سخنگویان حماس تاکید کرد محمد ضیف به هنگام حمله هوایی شب گذشته اسرائیل که به مرگ فرزند و همسرش منجر شد، در خانه‌ای که هدف قرار گرفته بود، حضور نداشته است.

به گزارش آسوشیتدپرس، سامی ابوزهری اظهار داشت که آقای ضیف حتی در حوالی آن خانه نیز نبوده است.

آتش‌بس موقت میان اسرائیل و گروه‌های فلسطینی در نوار غزه روز سه‌شنبه به دنبال شلیک چند فروند راکت به خاک اسرائیل نقض شد.

پس از آن بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، به گروه مذاکره‌کننده اسرائیلی که در قاهره مشغول مذاکره با فلسطینیان بود دستور ترک قاهره را داد.

از سوی دیگر حماس سه‌شنبه شب اعلام کرد که در این روز ۴۰ راکت به اسرائیل شلیک کرده و فرودگاه بین‌المللی بن گوریون در نزدیکی تل‌آویو را هدف قرار داده است.

XS
SM
MD
LG