لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۲

ارتش اسرائیل حملات به نوار غزه را تشدید کرد


ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه، ۱۷ تیر، با انجام حملات گسترده‌ به نوار غزه بیش از ۱۰۰ نقطه را مورد هدف قرار داد، رخدادی که دلیل آن «ممانعت از حملات راکتی» حماس به خاک اسرائیل عنوان شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقام‌های درمانی فلسطینی گزارش داد که در جریان این حملات دست کم ۱۹ فلسطینی از جمله سه کودک کشته شده‌اند.

ارتش اسرائیل می‌گوید، این حملات نامحدود خواهد بود و هدف از آن گروه حماس و ممانعت از پرتاب راکت به درون عمق خاک اسرائیل است که ظرف روزهای اخیر شدت گرفته است.

ایساک آهارونوویچ، وزیر امنیت داخلی در کابینه اسرائیل، در جریان بازدید از شهر اشکلون که هدف حملات راکتی قرار گرفته بود، به تلویزیون ۲ اسرائیل گفت: «حملات ظرف یک روز یا دو روز پایان نمی‌یابد. این مسئله‌ای زمان‌بر است.»

وی افزود: «اگر نیاز به پیشروی زمینی باشد، این کار را انجام خواهیم داد. همه موارد روی میز است. تمام گزینه‌ها قابل اجرا هستند. ما تا زمانی که پرتاب راکت‌ها متوقف نشود عقب نمی‌نشینیم.»

مقام‌های اسرائیلی اعلام کرده‌اند که ۴۰ هزار نیروی ذخیره ارتش به خدمت فراخوانده شده‌اند. ارتش این کشور نیز گفته است که تا نیمه شب سه‌شنبه به وقت محلی، نیمی از این افراد خود را معرفی کرده‌اند.

طی روزهای اخیر حملات راکتی گروه‌های شبه نظامی در نوار غزه و پاسخ اسرائیل به آن تشدید شده است، رخدادی که پیامد قتل سه نوجوان اسرائیلی و یک نوجوان فلسطینی است.

اسرائیل شبه‌نظامیان مستقر در غزه را به ربایش و قتل سه نوجوان شهروند خود متهم می‌کند.

به دنبال این مسئله، یک نوجوان فلسطینی نیز به طرزی فجیع کشته شد که پلیس اسرائیل شش یهودی افراطی را به ظن قتل او بازداشت کرد، اما این مسئله تاثیری در کاهش درگیری‌ها میان اسرائیل و حماس نداشت.

XS
SM
MD
LG