لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۵

آنگلا مرکل تغییر سیاست‌ها در قبال پناهجویان را رد کرد


آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، تاکید کرد که علی‌رغم حملات تروریستی اخیر در این کشور، آلمان همچنان پذیرای پناهجویان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، خانم مرکل روز پنج‌شنبه ۷ مرداد در جمع خبرنگاران گفت که مهاجمان «می‌خواهند به احساس وحدت و عزم ما برای کمک به همنوعان آسیب برسانند» اما آلمان این مسئله را به شدت رد می‌کند.

برای دریافت آخرین اخبار به تلگرام رادیو فردا بپیوندید

این گزارش می‌گوید که صدراعظم آلمان رخدادهای خونین یک هفته اخیر در کشور را «بهت‌آور، ظالمانه و غم‌انگیز» خوانده، اما در عین حال اطمینان داده که این حملات به معنای آن نیست که نهادهای مسئول کنترل خود بر اوضاع را از دست داده‌اند.

یک مورد از این حملات دوشنبه ۲۹ تیر در یک قطار مسافربری رخ داد که مهاجم با تبر به مسافران حمله کرد و چهار نفر از آنان را به شدت مجروح کرد. مورد دیگر نیز یک حمله انتحاری بود که البته تنها به مرگ خود مهاجم انجامید. هر دو این حملات را که پناهندگانی از پاکستان و سوریه انجام داده‌اند، گروه «حکومت اسلامی» یا داعش بر عهده گرفته است.

اما مرگبارترین حملات در شهر مونیخ رخ داد که یک نوجوان ایرانی‌تبار با شلیک گلوله ۹ نفر را به قتل رساند و سپس خودکشی کرد. درباره انگیزه‌های این حمله گمانه‌زنی‌های مختلفی مطرح شده اما در نهایت ارتباط مهاجم با گروه‌های اسلام‌گرا رد شده است.

آنگلا مرکل با اشاره به این رخدادها و همین‌طور حملاتی که در فرانسه، بلژیک و فلوریدا آمریکا به شهروندان عادی شده است، عنوان کرد که تابوهای دنیای متمدن شکسته شده و این حملات در اماکنی انجام شده که امکان داشت هر کدام ما در آنجا باشیم.

با این حال صدراعظم آلمان بر سیاست‌های دولت خود مبنی بر پذیرش پناهجویانی که از جنگ فرار کرده‌اند، تاکید کرد و گفت که او همچنان اعتقاد دارد باید چنین کرد و این وظیفه‌ای تاریخی است که باید به انجام رساند.

آلمان تنها در سال گذشته میلادی با سیاست درهای باز خود حدود یک میلیون و صد هزار پناهجو را که بیشتر آنها از کشور سوریه هستند، پذیرفت، امری که انتقاد شدید مخالفان او را در پی داشته است.

XS
SM
MD
LG