لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۹

سئول: اقدام ناموفق کره شمالی در پرتاب یک موشک دیگر


کره شمالی یک روز قبل از اقدام به پرتاب موشک، آخرین دستاوردهای موشکی خود را به نمایش گذاشته بود
کره شمالی یک روز قبل از اقدام به پرتاب موشک، آخرین دستاوردهای موشکی خود را به نمایش گذاشته بود

کره جنوبی اعلام کرد که ارتش کره شمالی روز یکشنبه به وقت محلی تلاش کرده از سواحل شرقی این کشور یک موشک پرتاب کند، اما این اقدام ناموفق بوده است.

خبرگزاری رویترز روز یکشنبه ۲۶ فروردین این خبر را به نقل از دفتر ستاد فرماندهی ارتش کره جنوبی منتشر کرده اما این گزارش با جزییات چندانی همراه نیست و تنها عنوان می‌کند که موشک مورد اشاره از نزدیکی منطقه ساحلی سینپو پرتاب شده است.

کره شمالی تنها یک روز قبل صحنه رژه نظامی ارتش این کشور بود که در جریان آن آخرین دستاوردهای موشکی این کشور به نمایش گذاشته شد، رخدادی که در اوج تنش میان پیونگ‌یانگ و واشینگتن به وقوع پیوست و با اظهارات مقامات این کشور علیه آمریکا همراه بود.

کره شمالی اوایل این ماه میلادی نیز در آستانه دیدار رهبران ایالات متحده و چین و گفت‌وگوهای آنها درباره پیونگ‌یانگ، از منطقه سینپو اقدام به پرتاب موشک کرده بود که مقامات نظامی آمریکا خبر دادند این موشک به‌خاطر حریق از مسیر خارج شده و آزمایش آن با شکست همراه بوده است.

اما آن‌چه این میان به نگرانی‌ها دامن می‌زند تصمیم‌‌ احتمالی کره شمالی برای انجام ششمین آزمایش هسته‌ای یا آزمایش یک موشک بالستیک است که رویترز می‌نویسد احتمال می‌رفت این آزمایش خیلی زود، حتی روز ۱۵ آوریل (شنبه ۲۶ فروردین) انجام شود که روز تولد اولین رهبر حکومت کره شمالی است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تاکید کرده که مشکل کره شمالی را با یا بدون کمک چین، مهم‌ترین متحد پیونگ‌یانگ، حل خواهد کرد.

در این حال مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، نیز روز یکشنبه وارد سئول می‌شود. این سفر اگرچه بخشی از یک سفر ده روزه به چند کشور آسیایی است اما مشاوران آقای پنس می‌گویند که آن نشانه‌ای از تعهد آمریکا در قبال متحد خود، کره جنوبی، است و بر حمایت واشینگتن از سئول در برابر تهدیدات کره شمالی دلالت دارد.

XS
SM
MD
LG