لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۳۰

رییس جمهوری آمریکا: گروه دولت اسلامی «سرطان» است


باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده، اقدام نیروهای داعش در قتل جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی، را محکوم کرد و خاطرنشان ساخت که دولت او برای محافظت از مردم آمریکا هر آن چه که لازم است انجام می‌دهد.

سخنان آقای اوباما روز چهارشنبه، ۲۹ مرداد یک روز پس از انتشار ویدیویی از قتل فجیع جیمز فولی بیان می‌شود، ویدیویی که نشان می‌دهد نیروهای داعش این خبرنگار آمریکایی را گردن می‌زنند.

رییس جمهوری آمریکا با اشاره به این ویدیو اظهار داشت: «هیچ خدایی آن‌چه را که آنها [نیروهای داعش] دیروز انجام دادند، تایید نمی‌کند».

وی سپس از دولت خودخوانده اسلامی یا داعش به عنوان «سرطان» نام برد و تاکید کرد که چنین گروهی در قرن ۲۱ جایی ندارد.

به گفته آقای اوباما، نیروهای دولت خودخوانده اسلامی زنان و کودکان را مورد شکنجه و تجاوز قرار می‌دهند، آنها را به بردگی می‌گیرند و مردم را می‌کشند.

او در ادامه سخنان خود نیروهای داعش را به اقدام برای نسل‌کشی متهم ساخت و گفت که آنها مسیحیان و دیگر اقلیت‌ها را هدف خشونت‌های خود قرار داده‌اند.

آقای اوباما سپس از داعش به عنوان گروهی نام برد که ایدئولوژی شکست‌خورده‌ای را برای خود برگزیده است.

وی در نهایت تاکید کرد که دولت آمریکا حملات خود علیه این گروه را متوقف نخواهد کرد.

پیش از این نیروهای داعش تهدید کرده‌ بودند که در صورت عدم توقف حملات آمریکا علیه آنها، یک خبرنگار آمریکایی دیگر را که به اسارت گرفته‌اند، به قتل خواهند رساند.

در این حال بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل نیز قتل جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی را به شدت محکوم کرد و این اقدام نیروهای داعش را «جنایتی چندش‌آور» خواند.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل روز چهارشنبه اعلام کرد که آقای بان،‌ ضمن ابراز تسلیت و همدردی با خانواده و همکاران خبرنگار مقتول، خواهان مجازات عاملان قتل او شده است.

جیمز فولی حدود دو سال پیش توسط تندروهای اسلامی در سوریه ربوده شده بود. این خبرنگار به هنگام مرگ ۴۰ سال داشت.

XS
SM
MD
LG