لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۶

باراک اوباما و دونالد ترامپ روز پنج‌شنبه در کاخ سفید با هم دیدار می‌کنند


باراک اوباما پیش از این دونالد ترامپ را فاقد صلاحیت برای دستیابی به مقام ریاست جمهوری آمریکا دانسته بود.
باراک اوباما پیش از این دونالد ترامپ را فاقد صلاحیت برای دستیابی به مقام ریاست جمهوری آمریکا دانسته بود.

کاخ سفید اعلام کرد که باراک اوباما و دونالد ترامپ روز پنج‌شنبه ۲۰ آبان با یکدیگر دیدار می‌کنند تا در رابطه با چگونگی انتقال قدرت به رییس‌جمهوری منتخب ایالات متحده گفت‌وگو کنند.

آقای اوباما روز چهارشنبه ساعاتی پس از اعلام رسمی پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با حضور در جمع خبرنگاران بر همکاری با آقای ترامپ برای انتقال مسالمت‌آمیز قدرت تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی اظهار داشت: «این مسئله پنهانی نیست که رییس‌جمهوری منتخب و من اختلافات عمده‌ای در برخی مسائل داریم... [اما] اکنون همه ما خواستار موفقیت او در متحد کردن کشور و رهبری آن هستیم».

اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از هیلاری کلینتون حمایت‌ کرد و بارها گفته بود که دونالد ترامپ صلاحیت دستیابی به مقام ریاست‌جمهوری را ندارد. ترامپ نیز به دفعات برنامه‌های اصلاحی آقای اوباما در زمینه بیمه و دیگر سیاست‌های داخلی و خارجی وی را مورد حمله قرار داد.

در این حال با شکست خانم کلینتون در انتخابات ریاست‌جمهوری، اوباما با لحنی مثبت از هواداران دمکرات خود خواست که ناامید نشوند.

وی اظهار داشت: «هر کسی که جناح موردنظرش در انتخابات شکست می‌خورد، غمگین می‌شود اما فردای آن همه باید به یاد بیاوریم که ما همه در یک جناح و تیم هستیم».

ترامپ نیز در نطق پیروزی خود خطاب به هواداران دو حزب جمهوری‌خواه و دمکرات‌ آمریکا گفته است حالا زمان آن رسیده که «در قامت ملتی متحد گرد هم آییم».

آقای ترامپ پیش از این کریس کریستی، فرماندار نیوجرسی، را به عنوان مسئول گروهی انتخاب کرده بود که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری می‌باید هماهنگی‌های لازم برای انتقال قدرت را انجام دهد.

XS
SM
MD
LG