لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۵۷

نخستین برد پرسپولیس در نیم‌فصل دوم


در ادامه هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران، پرسپولیس پس از پنج شکست پیاپی در لیگ و جام حذفی، با گل امید عالیشاه از سد میزبان خود پدیده مشهد گذشت.

آخرین برد پرسپولیس، دوم آذر در شهرآورد تهران رقم خورد که این تیم توانست استقلال را ۲-۱ شکست دهد. جالب آنکه گل برتری آن مسابقه را هم امید عالیشاه به ثمر رسانده بود. اما از هفته پانزدهم به بعد، شاگردان حمید درخشان حتی یک امتیاز هم نگرفتند و همه دیدارهای خود را واگذار کردند.

پدیده مشهد که هفته قبل با غلبه بر تراکتورسازی باعث اخراج رسول خطیبی شده بود، می‌توانست در دومین هفته متوالی، سرنوشتی مشابه را برای سرمربی سرخپوشان رقم بزند اما در دقیقه ۷۵ ارسال هادی نوروزی روی سر عالیشاه فرود آمد و او هم سه امتیاز حساس بازی را به حساب تیم خود ریخت.

در دقیقه ۸۸ تیر دروازه پرسپولیس لرزید اما توپ وارد چارچوب نشد تا میزبان در حضور هزاران تماشاگر پرشور، بازنده از زمین خارج شود.

پرسپولیس بعد از غلبه بر استقلال، چهار شکست در لیگ برتر و یک باخت هم در جام حذفی داشت و حالا با این برد ۲۵ امتیازی شد تا یک پله بالاتر از پدیده، به رده نهم صعود کند.

در ترکیب پرسپولیس سوشا مکانی، محسن بنگر، مایکل اومانیا، رضا نورمحمدی، بابک حاتمی، احمد نوراللهی، محمد نوری، برناندو گابریل (دقیقه ۹۰ مهرداد کفشگری)، امید عالیشاه، مهدی طارمی (دقیقه ۸۲ علی علیپور) و هادی نوروزی بازی کردند.

وقتی حمید درخشان پس از پایان بازی با سوالی درباره جذب یک بازیکن به خاطر ارتباط شخصی با پدر او مواجه شد، پاسخ داد: «مگر بازیکنانی که قبلاً به پرسپولیس آمدند به خاطر پدرشان بود؟ مبین میردورقی هم جوان است و کار خود را دنبال می‌کند.»

سرمربی پرسپولیس درباره حضور در لیگ قهرمانان آسیا گفت: «من به آینده کاری ندارم! اما با حریفان قدرتمندی در آسیا بازی داریم. در تیم لخویای قطر ۱۶ بازیکن تابعیت قطری دارند. آنها چهار بازیکن خارجی هم دارند. در واقع ما با منتخب اروپا و آسیا بازی داریم.»

درخشان درباره شعار "حیا کن رها کن" که برخی تماشاگران در ورزشگاه سر دادند، گفت: «عده کمی خط می‌گیرند که علیه ما شعار بدهند. هر فردی جای من بود تا حالا چند بار سکته کرده بود.»

در حساس‌ترین دیدار هفته، فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان در اهواز به مصاف یکدیگر رفتند. این دیدار با گل مهدی شریفی و نتیجه یک بر صفر به سود سپاهان به پایان رسید.

اصرار فولاد به ارسال توپ‌های بلند، آن هم در شرایطی که هادی عقیلی و عبدالله کرمی در مرکز خط دفاعی سپاهان تمام توپ‌ها را می‌زدند باعث شد این تیم در ورزشگاه خانگی، فرصت صدرنشینی را از دست بدهد.

حسین فرکی که با فولاد خوزستان قهرمان لیگ برتر شده بود، این بار به عنوان سرمربی سپاهان به اهواز بازگشت تا تیم سابق خود را شکست دهد.

با این نتیجه سپاهان ۳۷ امتیازی شد تا با فولاد و استقلال هم امتیاز شود. با توجه به تفاضل گل، سپاهان با یک پله صعود در جایگاه سوم قرار گرفت و فولاد به رده چهارم سقوط کرد. عنوان نخست در اختیار نفت تهران است و استقلال هم این تیم را تعقیب می‌کند.

از هفته بیستم فقط یک بازی باقی مانده که شنبه بین ذوب آهن اصفهان و استقلال خوزستان برگزار خواهد شد. ذوب آهن که تا انتهای جدول پیش رفته بود، حالا با پیروزی‌های متوالی به رده ششم رسیده و اگر در این بازی خانگی برنده شود، موقعیت خود را در این رده تثبیت خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG