لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۵۳

پوتین: روسیه آماده همکاری با دولت جدید آمریکا است


grab: Putin speech 1
grab: Putin speech 1

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، روز پنج‌شنبه ۱۱ آذر در نطق سالیانه خود برابر اعضای دولت و پارلمان این کشور از تمایل مسکو به همکاری و گسترش روابط با دولت آینده آمریکا سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری روسی ایتارتاس، آقای پوتین اظهار داشت: «ما آماده همکاری با دولت جدید ایالات متحده هستیم. چیزی که اهمیت بسیاری دارد عادی‌سازی روابط است و این که بر اساس منافع مشترک و برابر، روابط دوجانبه خود را گسترش دهیم.»

رئیس جمهور روسیه پیش از این پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات اخیر ریاست جمهوری در آمریکا را «پیروزی تاریخی» توصیف کرده بود در حالی که روابط مسکو و واشینگتن طی سال‌های گذشته گاهی با تنش‌های شدیدی همراه بوده، به‌ویژه در رابطه با بحران اوکراین که ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه روسیه تصویب کرد.

دونالد ترامپ نیز در مبارزات انتخاباتی خود به ستایش از پوتین پرداخت و وعده داد که در صورت پیروزی در انتخابات واشینگتن و مسکو همکاری‌های بیشتری خواهند کرد.

ولادیمیر پوتین نیز در نطق روز پنج‌شنبه خود با اشاره به ضرورت همکاری روسیه و آمریکا در حل مسائل جهانی و منطقه‌ای تاکید کرد که این امر به سود جهان خود بود.

رئیس جمهور روسیه در ادامه گفت: «ما مسئولیت مشترکی برای تامین امنیت جهانی و برقراری ثبات و تقویت پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای داریم.»

دونالد ترامپ از روز ۲۰ زانویه ۲۰۱۷ (اول بهمن ۱۳۹۵)، دولت ایالات متحده را دست می‌گیرد.

این در حالی است که وزیر خارجه روسیه دولت باراک اوباما را به «تخریب عمدی روابط آمریکا و روسیه» متهم ساخته و ابراز امیدواری کرده که دولت دونالد ترامپ مسیر متفاوتی را طی کند.

XS
SM
MD
LG