لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۴

پوتین ادعای دخالت در انتخابات ۲۰۱۶  آمریکا را «داستان‌پردازی» خواند


ولادیمیر پوتین در اجلاس بین‌المللی آرخانگلسک روسیه که در رابطه با شمالی‌ترین منطقه زمین، قطب شمال، برگزار شده است
ولادیمیر پوتین در اجلاس بین‌المللی آرخانگلسک روسیه که در رابطه با شمالی‌ترین منطقه زمین، قطب شمال، برگزار شده است

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، ادعای دخالت در انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ایالات متحده را «داستان‌پردازی، واهی، تحریک‌آمیز و دروغ» خواند.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، آقای پوتین روز پنج‌شنبه ۱۰ فروردین در جریان نشستی در شهر آرخانگلسک روسیه، وقتی با این پرسش مواجه شد که آیا روسیه در انتخابات آمریکا دخالت کرده است، پاسخ داد: «خوب توجه کنید: نه.»

بحث بر سر دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا در این ماه‌ها به مناقشه‌ای بزرگ در عرصه سیاسی ایالات متحده تبدیل شده است. در حالی که دموکرات‌ها و نهادهای امنیتی آمریکا می‌گویند روسیه در جریان این انتخابات تلاش کرد با انجام حملات سایبری سازمان یافته شرایط را به سود دونالد ترامپ تغییر دهد، کمیته‌های اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا و سنا نیز تحقیقات مستقلی را در این‌باره آغاز کرده‌اند.

این کمیته‌ها اکنون درصددند پاسخی برای این پرسش پیدا کنند که آیا اعضای تیم انتخاباتی آقای ترامپ با مقامات روسیه ارتباط داشته‌اند یا نه. بر این اساس کمیته اطلاعاتی سنا اعلام کرده که قصد دارد با جراد کوشنر، داماد ترامپ نیز گفت‌وگو کند.

با این حال کرملین همواره ادعای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرده و ولادیمیر پوتین نیز در آخرین واکنش به ماجرا آن را دروغ خواند.

رئیس جمهور روسیه اظهار داشت: «همه این حرف‌ها داستان‌پردازی، واهی، تحریک‌آمیز و دروغ است. همه این‌ها برای مصرف داخلی در آمریکاست. نیروهای سیاسی مختلفی در ایالات متحده ژست ضدروسیه را می‌گیرند تا موقعیت خود را در داخل کشور مستحکم کنند.»

پوتین از شضخیت‌هایی‌ست که دونالد ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی خود عبارات ستایش‌آمیزی را درباره وی بیان کرده. با این حال آقای ترامپ تاکید دارد که هیچ یک از اعضای تیم انتخاباتی او با روسیه ارتباطی نداشته‌اند و این ادعاها را دموکرات‌ها برای جبران اشتباهات کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون مطرخ می‌کنند.

XS
SM
MD
LG