لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۸

دادستانی به نتیجه رسید، راه‌آهن در لیگ برتر ماند


در فاصله یک هفته تا آغاز فصل جدید لیگ برتر، حکم پیشین کمیته استیناف نقض شد تا باشگاه راه‌آهن در لیگ برتر ماندنی شود.

این ​سومین اعلام رای پیرامون پرونده باشگاه راه‌آهن است. پیش از این نتایج راه‌آهن مقابل تیم‌های پرسپولیس، نفت مسجدسلیمان، پیکان، استقلال خوزستان و سایپا به خاطر "استفاده غیر قانونی از مارتین موتومبا"، سه بر صفر به نفع تیم‌های حریف اعلام شده بود.

یک طرف ماجرا باشگاه دولتی پیکان بود و در طرف مقابل، تیم راه‌آهن که فعلاً در اختیار دادستانی است. سقوط راه‌آهن، ارزش مادی این تیم را به میزان چشمگیری کاهش می‌داد.

پس از این اتفاق، سایت تسنیم بدون اشاره به نحوه دریافت نامه، "نامه‌ای از زندان" را به قلم بابک زنجانی منتشر کرد.

مالک سابق راه‌آهن در نامه‌اش نوشته بود: «کمیته استیناف در اشتباه است اگر فکر می‌کند صاحب سهام در زندان است و دستش کوتاه، بتواند با همدستی باشگاه پیکان اتفاقاتی را رقم بزند. من چه کنم که همه دنبال ضایع کردن زندگی من شده‌اند که به خواسته خود برسند. هر کس از هر جا می‌تواند، به مجموعه من آسیب می‌رساند.»

زنجانی در نامه‌اش خواستار پیگیری دادستانی شده بود. یک روز بعد هم دادستانی وارد عمل شد!

جلسه‌ای با حضور نماینده دادستان، صالحی رییس کمیته استیناف و تاج رییس سازمان لیگ برگزار شد. رسانه‌های ورزشی، اخباری درباره تهدید فدراسیون فوتبال از سوی دادستانی منتشر کردند.

عابدینی عضو هیات رییسه سازمان لیگ به خبرگزاری فارس گفت: «با قاطعیت می‌گویم دستگاه قضایی هیچ وقت تهدید نمی‌کند. آنها اهل تهدید نیستند و اگر به خلافی برسند، عمل می‌کنند. دستگاه قضایی اهل داد و ستد نیست.»

علی کفاشیان هم در این باره با پرسش خبرنگاران مواجه شد و گفت: «هیچ فشاری روی فدراسیون در این پرونده نبوده که رأی را تغییر دهیم.» خبرنگار خبرگزاری فارس به او گفت: «گفته می‌شود در صورت عدم تغییر رأی، دادستانی پرونده‌های مالی فدراسیون را دوباره به جریان خواهد انداخت.»

در این فاصله، پیکان مشغول جذب بازیکن برای تقویت تیمش در لیگ برتر بود. یک روز قبل هم خبر تایید حکم قبلی منتشر و به فاصله چند ساعت تکذیب شد.

فدراسیون فوتبال اعلام کرده است کمیته استیناف ضمن نقض رای قطعی، قرار رد تجدید نظر خواهی باشگاه پیکان را صادر کرد. به این ترتیب، راه‌آهن در لیگ برتر می‌ماند و پیکان باید در لیگ دسته اول بازی کند.

XS
SM
MD
LG