لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۲۷

ائتلاف کشورهای عربی خانه رهبران حوثی‌ها را هدف قرار داد


عکس آرشیوی است.
عکس آرشیوی است.

ائتلاف کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی روز پنج‌شنبه، ۱۹ شهریور بار دیگر پایتخت یمن را هدف حملات هوایی خود قرار داد، اما شدت حملات امروز چنان بوده که شاهدان از آن به عنوان سنگین‌ترین حملات به صنعا در طول جنگ پنج ماهه یاد کرده‌اند.

گزارش خبرگزاری رویترز از این رویداد حاکی از آن است که خانه شماری از رهبران جنبش حوثی و نیز برخی از پایگاه‌های نظامی آنان در موج جدید حملات هوایی کشورهای ائتلاف هدف قرار گرفته‌اند.

اما منابع پزشکی و درمانی صنعا عنوان می‌کنند که قربانیان این حملات تنها شامل شبه‌نظامیان حوثی نبوده، بلکه دست‌کم شش فرد غیرنظامی بر اثر آن کشته شده‌اند.

حملات هوایی کشورهای عربی ائتلاف به شورشیان حوثی به دنبال درگیری‌‌های روز جمعه شدت گرفت که در جریان آن حداقل ۶۰ سرباز اماراتی، بحرینی و عربستانی کشته شدند. در این مدت شمار سربازان ائتلاف کشورهای عربی در یمن نیز افزایش یافته تا مقدمات پیشروی احتمالی آنها به سمت صنعا فراهم آورده شود.

این در حالی است که مقامات نظامی حکومت یمن در ابتدا افزایش شمار سربازان خارجی را در این کشور تکذیب کرده بودند اما بعد اذعان داشتند «چند هزار» سرباز خارجی دیگر وارد یمن شده‌اند.

تنها دو روز قبل در جریان حملات ائتلاف به صنعا دست‌کم ۱۵ شهروند غیرنظامی کشته و ۷۷ نفر زخمی شدند. تعداد قربانیان حملات روز دوشنبه نیز ۱۵ نفر عنوان شده است.

این حملات از روز ۶ فروردین سال جاری به منظور متوقف کردن پیشروی‌های حوثی‌ها آغاز شد. عربستان سعودی و دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، ایران را عامل پیشروی‌های حوثی‌ها در یمن و تصرف صنعا می‌دانند، امری که باعث شده رئیس جمهور یمن به عربستان سعودی بگریزد.

XS
SM
MD
LG