لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۲

رئیس جمهور برکنارشده کره جنوبی کاخ آبی را ترک کرد


پارک گونه، رئیس جمهور برکنارشده کره جنوبی
پارک گونه، رئیس جمهور برکنارشده کره جنوبی

به دنبال رای دادگاه قانون اساسی کره جنوبی در برکناری رئیس جمهور این کشور، پارک گونه روز یکشنبه۲۲ اسفند کاخ ریاست جمهوری را ترک کرد.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان به نقل از سخنگوی خانم پارک گزارش داد که وی کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی مشهور به کاخ آبی را ترک کرده و به منزل شخصی خود در جنوب سئول رفته است.

این گزارش با اظهارات مین کیونگ ووک، یکی از اعضای پارلمان کره جنوبی همراه است که در جمع هواداران پارک گونه از طرف او گفته که خانم پارک از این که نتوانسته وظایف خود را به عنوان رئیس فوه مجریه تا پایان دوره ریاست جمهوری خود انجام بدهد، اظهار تاسف کرده است.

در بیانیه خانم پارک آمده است: «سپاسگزار کسانی هستم که از من حمایت کردند و باورم داشتند. من همه این نتایج را می‌پذیرم، اگرچه زمان لازم دارد، اما معتقدم که حقیقت به طور قطع آشکار خواهد شد.»

دو روز قبل دادگاه قانون اساسی کره جنوبی رای پارلمان این کشور به استیضاح پارک گونه را تایید کرد تا وی ناگزیر از رها کردن قدرت و کاخ ریاست جمهوری شود. خانم پارک متهم به فساد و سوءاستفاده از قدرت است، اتهاماتی که وی آنها را رد می‌کند.

این ماجرا به تنش‌های سیاسی شدیدی در کره جنوبی منجر شده است. سئول در دو روز گذشته نیز صحنه تظاهرات مخالفان و حامیان پارک گونه بوده است به‌طوری که در این درگیری‌ها دو نفر کشته شدند.

XS
SM
MD
LG