لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۷

هوای تهران همچنان در وضعیت قرمز است


مقامات سازمان محیط زیست استان تهران می‌گویند که هوای پایتخت در روز شنبه چهارم دی ماه برای دومین روز متوالی در «شرایط ناسالم برای همه افراد» قرار دارد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، اظهارات محمد رستگاری، معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران را بازتاب داده که در آن عنوان می‌کند آلودگی هوای پایتخت در ۴۸ ساعت اخیر «بدون تغییر» مانده و غلظت میانگین آلاینده ذرات معلق همچنان «فراتر از حد سلامت» است.

به گفته وی، شاخص آلودگی هوای تهران در این روز ۱۵۲ است که «وضعیت قرمز» برای همه افراد تلقی می‌شود. شاخص هوای پاک از عدد صفر تا ۵۰ است. شاخص ۵۱ تا ۱۰۰ شرایط سالم به شمار می‌رود و ۱۰۱ تا ۱۵۰ نیز شرایط ناسالم برای گروه حساس. بدترین حالت شاخص ۳۰۱ تا ۵۰۰ است که از آن به عنوان شرایط خطرناک یاد می‌شود.

چگونه برج میلاد ناپدید شد
چگونه برج میلاد ناپدید شد


ایرنا روز شنبه تصویری منتشر کرده که نشان می‌دهد برج میلاد در این روز پشت آلودگی هوا پنهان شده. در تصویر دیگری که از همان زاویه در یک روز دیگر تهیه شده، برج میلاد به وضوح هویداست.

با این حال معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران در گزارش دیگری از پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر نفوذ سامانه بارشی در تهران خبر داده که به «بهبود نسبی کیفیت هوا» منجر خواهد شد.

محمد رستگاری گفته است: «براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، نفوذ سامانه بارشی و بارندگی طی امشب و فردا موجب کاهش میزان آلاینده‌های جوی در در سطح استان تهران به ویژه پایتخت خواهد شد.»

وی سپس اطلاع داده که مدارس تهران فردا، یکشنبه، باز خواهند بود.

روز شنبه در تهران مهدکودک‌ها، پیش‌دبستانی‌ها و مدارس ابتدایی به خاطر آلودگی هوا تعطیل بودند. در این روز مقامات مسئول به افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، زنان باردار، سالمندان و کودکان هشدار دادند که از فعالیت طولانی مدت و و ورزش در فضای باز خودداری کنند.

طبق آمار رسمی تهران در ۹ ماه نخست سال جاری تنها ۱۵ روز هوای پاک داشته، ۲۰۸ روز هوای سالم، ۴۸ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۵ روز ناسالم برای همه افراد.

اواخر آبان ماه امسال یکی از اعضای شورای شهر تهران گفته بود که از ابتدای آن ماه تا روز بیست و سوم، ۴۱۲ شهروند تهرانی به خاطر آلودگی هوا فوت کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG