لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۷

آنکارا سفرای آمریکا و روسیه را احضار کرد


ترکیه سفرای کشورهای آمریکا و روسیه را در رابطه با تامین سلاح نیروهای کرد سوریه جهت مقابله با گروه موسوم به «حکومت اسلامی» احضار کرد.

خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه، ۲۲ مهر به نقل از یک مقام وزارت خارجه ترکیه گزارش داد که سفرای ایالات متحده و روسیه روز گذشته به این وزارتخانه احضار شده‌اند تا مواضع آنکارا درباره حزب اتحاد دموکراتیک از احزاب کرد سوریه را ابلاغ کند.

به گفته این مقام ترکیه‌ای که نام او در گزارش خبرگزاری فرانسه قید نشده است، «هشدارهای لازم» در این باره به سفرای ایالات متحده و روسیه داده شده است.

ترکیه حزب اتحاد دموکراتیک سوریه را شاخه‌ای از حزب کارگران کردستان (پ‌کاکا) می‌داند که از سال ۱۹۸۴ تاکنون با آن در نبرد است.

ائتلاف علیه گروه «حکومت اسلامی» به رهبری آمریکا در راستای حمایت از گروه‌های درگیر جنگ با داعش، اقدام به ارسال مهمات به شمال سوریه کرده است.

این اقدام پس از آن انجام شد که پنتاگون هفته گذشته اعلام کرد برنامه خود برای آموزش دادن شورشیان میانه‌رو را که به شدت هدف انتقاد قرار دارد، متوقف کرده و به جای آن بر تجهیز گروه‌های شورشی تاییدشده متمرکز خواهد بود.

روسیه نیز در هفته‌های اخیر با حضور نظامی در خاک سوریه و انجام حملات هوایی در حمایت از حکومت بشار اسد تلاش می‌کند ابتکار عمل را در این کشور به دست بگیرد.

یک مقام ارشد روسیه هفته گذشته مذاکراتی با صالح مسلم، رهبر حزب اتحاد دموکراتیک داشت که به مسئله مبارزه با گروه حکومت اسلامی اختصاص داشت.

XS
SM
MD
LG